Success in progress

اگر این چهار کار را انجام داده‌اید مطمئنا با موفقیت فاصله‌ای ندارید!

موفقیت در نظر اشخاص مختلف تعاریف متفاوتی دارد. از ثروتمندترین تا فقیرترین افراد و هر شخصی با هر سطحی از سواد و علم و آگاهی، در زندگی خود تعاریف و معیارهایی مشخص از موفقیت دارد. با این وجود گاهی این واژه از ما فاصله زیادی می‌گیرد و برای نزدیک شدن به آن باید تغییراتی در زندگی و روند فعالیت‌های خود ایجاد کنیم.

اگرچه نمی‌توان موفقیت را خرید اما می‌توان آن را اجاره کرد! با تلاش زیاد و البته حرکت در مسیر صحیح که همان پرداخت اجاره‌بها است می‌توان سریع‌تر به موفقیت رسید. در ادامه به 5 موردی اشاره خواهیم کرد که در صورت اجرای آن‌ها توسط شما و یا داشتن شرایطشان، بیش از پیش به موفقیت نزدیک شده‌اید.

داشتن دوستانی که موفق‌تر از شما هستند

مطمئنا شما هم جملاتی مانند موفقیت در گرو کار تیمی و گروهی را شنیده‌اید. با این وجود گروه‌های دوستی پیرامون شما می‌توانند تاثیرات دیگری نیز بر بهبود کارایی شما داشته باشند. موفقیت افراد خانواده و یا دوستان نزدیک شما در زمینه‌های مالی، شغلی و تحصیلی می‌تواند شما را نیز به تلاش بیشتر ترغیب کند. از سوی دیگر الگوبرداری از این افراد و مشاهد سبک فعالیت و تلاش آن‌ها نیز می‌تواند روندی مثبت و آزمایش شده را پیش روی شما قراردهد.success

با این اوصاف در صورتی که شما اینقدر خوش شانس هستید که افرادی موفق پیرامون خود داشته باشید و یا به زبان دیگر دوستانی موفق‌تر از خود دارید، بیش از پیش به موفقیت نزدیک شده‌اید.

تنفر از شکست

همه افراد عاشق موفقیت هستند اما نمی‌توان عنوان کرد که همه افراد از شکست نفرت دارند! دان یاگر یکی از نویسنده‌های موفق ورزشی در کتاب خود به نام “16 ویژگی قهرمانان واقعی” به توضیح و تبیین ویژگی‌های افراد موفقی مانند مایکل جردن پرداخته است. وی در تمامی این بررسی‌ها یک ویژگی مشترک را در تمامی این قهرمانان مشاهده کرده است.

تنفر از باخت در تمامی این افراد موج می‌زند. با این تفاسیر در صورتی که شما از جمله افرادی هستید که از شکست در کوچک‌ترین مراحل زندگی تا بزرگ‌ترین رویدادهای آن تنفر دارید، مطمئنا فاصله زیادی با موفقیت ندارید.

مطالعه کردن

ترومن رئیس‌جمهور پیشین آمریکا می‌گوید:

تمامی کتاب‌خوان‌ها رهبر نیستند اما تمامی رهبرها کتاب‌خوان هستند!

این موضوع حتی در میان کودکان نیز بارها و بارها ثابت شده است. در واقع آن‌هایی که بیشتر از حد میانگین مطالعه می‌کنند در مدرسه موفق‌تر هستند. این افراد در مدرسه نیز نمراتی بالاتر کسب می‌کنند و البته باسوادتر هستند. این روند در بیرون از محیط مدرسه نیز صادق است. به عنوان یک نمونه ساده، همین که شما در حال خواندن این مطلب هستید نشان‌دهنده تمایل شما برای موفقیت و یافتن راهکارهایی برای رسیدن به آن است.Your-way-of-success

افرادی که به دنبال موفقیت نیستند طبیعتا به دنبال یافتن مطالب مرتبط با موفقیت در کتاب‌ها و مجلات مختلف هم نخواهند بود و از همین رو میلی به مطالعه نشان نخواهند داد.

شکست پلی به سوی موفقیت

در پاسخ به این سوال که موفقیت چه رابطه‌ای با شکست دارد سخن‌های زیادی گفته و نوشته شده است. جدیدترین کتاب تیم هارفورد که البته پرفروش‌ترین آن نیز هم هست یک موضوع ساده را دنبال می‌کند “چرا موفقیت همیشه با شکست آغاز می‌شود؟” اما به بیان ساده‌تر باید اذعان داشت که شکست با توجه به تغییر شرایط، نهایتا منجر به پیروزی و موفقیت شما خواهد شد.

در واقع شکست در درجه اول، باعث تغییر شما و افکارتان خواهد شد. باعث خواهد شد از باید و نبایدهای مسیر حرکت خود مطلع شده و اطمینان حاصل کنید که چه تلاش‌هایی به هدف نخواهند رسید. شکست به زبان عامیانه باعث کلفت‌شدن پوست شما خواهد شد و نهایتا باعث خواهد شد واهمه‌ای از عدم موفقیت بعدی نداشته باشید.

Back view male manager with briefcase walking on the road to success in the morning

دارن هاردی از شکست و موفقیت به عنوان دو سوی یک آونگ یاد می‌کند. در یک سمت موفقیت، رشد و بالندگی قرارگرفته و در سمت دیگر شکست، اندوه و نرسیدن به رویاها قرارگرفته است. هرچقدر این آونگ را بیشتر به سمت شکست بکشید، نهایتا محدوده حرکتی آونگ به سمت موفقیت بیشتر خواهد شد. در صورتی که در زندگی خود شکست را تجربه کرده‌اید و یا اخیرا در رسیدن به آرزوهای خود شکست خورده‌اید مایوس نشوید زیرا فاصله شما از موفقیت کمتر از آن‌چیزی است که تصور می‌کنید.