پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 9:51 بعد از ظهر

برنامه‌ای که شما را به دادگاه می‌کشاند

برنامه‌ای که شما را به دادگاه می‌کشاندReviewed by جمید انتظاری on Oct 17Rating: 5.0برنامه‌ای که شما را به دادگاه می‌کشاندتهیه‌کننده و کارگردان برنامه «عدالتخانه» گفت: با توجه به نیاز مبرم مردم به داشتن اطلاعات در زمینه‌های

برنامه‌ای که شما را به دادگاه می‌کشاند

تهیه‌کننده و کارگردان برنامه «عدالتخانه» گفت: با توجه به نیاز مبرم مردم به داشتن اطلاعات در زمینه‌های مدنی، قضایی و جزایی و نیز افزایش مهارت‌های اجتماعی و عدم وجود برنامه‌های مشابه در رسانه ملی، تولید و پخش این دست از برنامه‌ها در شبکه‌ آموزش به تصویب رسیده است.

سید اشرف طباطبایی اظهار کرد: قسمت‌های مختلف این برنامه‌ در فضای یک تالار محاکمه دادگاه، با داشتن جایگاه قاضی دادستان، منشی، شاکی و متشاکی بازسازی و تولید می‌شود.

او با بیان اینکه تنیده شدن تصاویر واقعی و بازسازی شده در این برنامه به گونه‌ای خواهد بود که تماشاچی را تا مرز واقعی بودن با خود ببرد، ادامه داد: در این برنامه تلاش خواهد شد تا با طراحی و تولید مضامین متنوع اجتماعی در بسته‌های تصویری تلویزیونی و با برخورداری از ادبیات و ارزش‌های نمایشی، گوشه‌های پنهان قوانین جاری کشور را به آگاهی مخاطبان برسانیم.

تهیه‌کننده و کارگردان برنامه «عدالتخانه» موضوع اصلی این برنامه را فرهنگی، اجتماعی و اطلاعات عمومی دانست و افزود: بسیاری از مردم تنها زمانی با بسیاری از قوانین و مقررات قضایی آشنا می‌شوند که خواسته یا ناخواسته به عنوان شاکی یا متشاکی درگیر یک پرونده قضایی می‌شوند که به همین خاطر هم صدمات مالی و معنوی فراوانی را متحمل می‌شوند.

او درباره ساختار این برنامه توضیح داد: در هر قسمت سرگذشت یکی از پرونده‌های موجود در دادگستری بازسازی می‌شود و برنامه‌ها در فضای یک تالار محاکمه دادگاه با داشتن جایگاه قاضی دادستان، منشی، شاکی و متشاکی بازسازی و تولید می‌شود.

طباطبایی همچنین خاطرنشان کرد: گروه نویسندگان به همراه کارشناسان قضایی و مشاوران اجتماعی از میان سرگذشت هزاران پرونده قضایی، داستانها را انتخاب می‌کنند و آنها را براساس ادبیات رسانه تصویری، بازنویسی و تنظیم می‌کنند.

این تهیه‌کننده تلویزیون با بیان اینکه با توجه به استقبال سازمان تعزیرات حکومتی کشور در تولید و پخش این برنامه، بین این سازمان و شبکه آموزش صدا و سیما برای مشارکت قراردادی منعقد شده است، اظهار کرد: انتخاب موضوعات و ساختار شکلی برنامه با توجه به شیوه‌ی قضاوت مختص تعزیرات به صورت اختصاصی و زیر نظر کارشناس سازمان تعزیرات انجام خواهد پذیرفت.

مشارکت غیر نقدی نیز شامل در اختیارگذاری منابع و پرونده‌ها، منابع تصویری و هماهنگی‌های لازم درخصوص ورود دوربین به دادگاه‌ها و ساختمان‌های مرتبط و همکاری قضات و عوامل اجرایی سازمان تعزیرات است.

به گزارش حق جو بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده ضبط برنامه «عدالتخانه» در 52 قسمت از آبان امسال آغاز می‌شود و پس از طی مراحل مختلف تولید، در سال جاری برای پخش به شبکه آموزش تحویل داده خواهد شد.

درباره ی haqjoo

مطلب پیشنهادی

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاک

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاکReviewed by وحید on Apr 18Rating: 5.0اصلاحیه دفترچه آزمون استخدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *