جمعه , 10 فروردین 1403 - 0:07 قبل از ظهر

مجوز استخدام کارمند در قوه قضاییه در سال ۹۴ صادر شد

مجوز استخدام کارمند در قوه قضاییه در سال ۹۴ صادر شدReviewed by حمید انتظاری on Jul 23Rating: 5.0مجوز استخدام کارمند در قوه قضاییه در سال ۹۴ صادر شدمجوز استخدام کارمند در قوه قضاییه در سال ۹۴ صادر شد

مجوز استخدام کارمند در قوه قضاییه در سال ۹۴ صادر شد

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست خبری این هفته خود به یکی از سئوالات مکرر خوانندگان درباره تعیین تکلیف وضعیت استخدامی پذیرفته شدگان آزمون قوه قضاییه پاسخ گفت.به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که در جایگاه سخنگوی دولت امروز به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد، در مقابل سئوال خبرنگار ما درباره تعیین تکلیف استخدام پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال ۹۲ قوه قضاییه، توضیحات کاملی را ارائه کرد. بسیاری از مخاطبان سرویس مشکلات مردم، بارها کامنت گذاشته اند و درباره تعیین تکلیف استخدام این افراد سئوالات زیادی را پرسیده اند.
پیش از این غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه درباره تعیین تکلیف استخدام شدگان در آزمون سال ۹۲ این قوه گفته بود دولت مجوز استخدام کارمندان مورد نیاز دستگاه قضا را نمی دهد.
با این وجود نوبخت، سخنگوی دولت، امروز در این باره توضیح داد: برخی از دستگاه ها می گویند مجوز استخدام نمی دهیم و ما مقاومت می کنیم، بله، اینطور است و مقاومت ما ناشی از اراده ماست که معتقدیم برای نجات اقتصاد نباید به سمت هزینه های جاری پیش برویم. اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند باید در مرحله اجرا مورد تاکید قرار گیرد. ما باید هزینه های جاری را محدودو به سمت سرمایه گذاری برویم. مطمئن باشید این کار را می کنیم. اشتغال را بالا می بریم ولی نه از طریق افزایش هزینه های جاری، بلکه از طریق سرمایه گذاری های داخل.
نوبخت سپس با اشاره به پرسشهایی درباره مشکلات استخدامی کارمندان دولت در سال ۹۴ گفت: در خصوص اینکه برای استخدام نیروی انسانی آیا چه ساز و کاری داریم، قانون مدیریت خدمات کشوری چگونگی استخدام و جذب نیرو را توضیح داده در بند ب و ج ماده ۲۴ این قانون موارد کاملا مشخص شده. در بند ج تعیین شده برای مشاغل غیرحاکمیتی به دستگاه اجازه می دهد به ازای هر ۳ نفر خروجی یک نفر را استخدام کند. مراحل استخدامی باید حتما از طریق آزمون باشد. امسال نیز ۷ تا ۸ هزار نفر از طریق آزمون جذب شدند. ۳۸ هزار نفر جذب شده دیگر در سال ۹۴ نیز قبلا آزمون داده بودند. ما همه کسانی که در سالهای گذشته مراحل قانونی را طی کرده اند، وفای به عهد می کنیم و آنها را وارد دستگاه اجرایی می کنیم. نیاز به منابع مالی بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان برای ۳۸ هزار نفر استخدام شده است که تامین شده. همچنین بند ب و ج ماده ۲۴ قانون خدمات کشوری اجازه ترمیم را به دستگاه می دهد منتهی تلاشمان این نیست مشکل بیکاری جوانان را از طریق استخدام در دولت حل کنیم. سرمایه گذاری گسترده می تواند شرایط کار را برای جوانان فراهم کند.
سخنگوی دولت در تشریح تعیین تکلیف استخدام شدگان قوه قضاییه نیز گفت: همچنین در ارتباط با قوه قضاییه نیز امسال این قوه مجوز استخدام دارد و منابع مالی هم این موضوع را دیده ایم. توافق بین سازمان مدیریت و قوه صورت گرفت در حد نیاز قانون و آنچه منابع اجازه می داد، از مجوز قانونی استفاده کردند. اینکه این موضوع مربوط به سال ۹۲ است یا نه، بنده بی اطلاعم ولی آنچه مربوط به سال ۹۴ است مطابق با توافق و منابع این مشکل برای قوه قضاییه حل شده است.

درباره ی haqjoo

مطلب پیشنهادی

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاک

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاکReviewed by وحید on Apr 18Rating: 5.0اصلاحیه دفترچه آزمون استخدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *