سه شنبه , 28 فروردین 1403 - 10:01 قبل از ظهر

محمد صالح ولیدی درگذشت/زندگینامه

محمد صالح ولیدی درگذشت/زندگینامهReviewed by Haqjoo on Jul 14Rating:

محمد صالح ولیدی درگذشت/زندگینامه

دكتر محمد صالح وليدي در سال 1315 در شهر سنندج بدنيا آمد.وي پس از گذراندن دوره هاي كارشناسي و كارشناسي ارشد رشته حقوق جزا و جرم شناسي، در سال 1358 موفق به اخذ مدرك دكتراي تخصصي(Ph.D) رشته جزا و جرم شناسي از دانشكده حقوق دانشگاه تهران شد.نامبرده پس از وقوع انقلاب اسلامي و پس از شركت در برنامه هاي حوزه و دانشگاه از سال 1361 به عضويت هيئت علمي دانشكده حقوق دانشگاه شيراز و سپس دانشكده حقوق دانشگاه شهيد بهشتي و از سال 1369 به عضويت تمام وقت هيئت علمي دانشكده حقوق دانشگاه آزاد اسلامي تهران مركزي با رتبه علمي دانشياري در آمد.
گروه : علوم انساني
رشته : حقوق
گرايش : جزا و جرم شناسي
والدين و انساب : پدر محمد صالح وليدي،معروف به شيخ محمد صادق فرزند شيخ محمد امين(برابر شجره نامه آيت الله مردوخي در كتاب تاريخ مردوخي،چاپ دوم ناشر غريقي سال 1351) از سادات شيخ شهاب الدين كاكر زكريا و از نواده هاي حضرت امام مجتبي(ع) است.
تحصيلات رسمي و حرفه اي : محمد صالح وليدي تحصيلات ابتدايي و متوسطه ودوره مقدماتي حوزه را در سنندج گذراند و سپس وارد دانشكده حقوق دانشگاه تهران شد.وي پس از گذراندن دوره هاي كارشناسي و كارشناسي ارشد رشته حقوق جزا و جرم شناسي، در سال 1358 موفق به اخذ مدرك دكتراي تخصصي(Ph.D) رشته جزا و جرم شناسي از دانشكده حقوق دانشگاه تهران شد. دكتر وليدي در حال حاضر سرگرم تكميل تحصيلات حوزه خودش است كه با شركت در درس خارج فقه حضرت آيت الله خامنه اي مدظله العالي آن را دنبال مي كند.
استادان و مربيان : مرحوم حجت الاسلام و المسلمين آقايان سنگلجي،مشكات و شهابي و آقاي دكتر ابراهيم پاد از اساتيد محمد صالح وليدي بوده اند.
همسر و فرزندان : محمد صالح وليدي متاهل و داراي همسر بنام سركار خانم تاج نصرت خاتمي ،بازنشسته آموزش و پرورش مي باشد.دكتر وليدي داراي سه فرزند دختر و يك فرزند پسر مي باشد. هاندا وليدي،خانه دار- هلن وليدي،خانه دار – غلامرضا وليدي ،شغل آزادو داراي مدرك كارشناسي زبان انگليسي- ناريا وليدي ،داراي مدرك دكتراي داروسازي
وقايع ميانسالي : محمد صالح وليدي پس از اخذ دكتراي رشته جزا و جرم شناسي از دانشگاه تهران و پس از وقوع انقلاب اسلامي و پس از شركت در برنامه هاي حوزه و دانشگاه از سال 1361 به عضويت هيئت علمي دانشكده حقوق دانشگاه شيراز و سپس دانشكده حقوق دانشگاه شهيد بهشتي و از سال 1369 به عضويت تمام وقت هيئت علمي دانشكده حقوق دانشگاه آزاد اسلامي تهران مركزي با رتبه علمي دانشياري در آمد كه تا كنون ادامه دارد.
مشاغل و سمتهاي مورد تصدي : مشاغل و سمتهاي مديريتي و اجرايي محمد صالح وليدي به قرار زير است: – مدير گروه حقوق دوره كارشناسي دانشكده حقوق دانشگاه آزاد اسلامي – رئيس دانشكده حقوق دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركزي – مدير گروه جزا و جرم شناسي كارشناسي ارشد گرايش حقوق جزا و جرم شناسي دانشگاه ازاد اسلامي نراق – معاون دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه آزاد اسلامي تهران مركزي
مراکزي که فرد از بانيان آن به شمار مي آيد : دكتر محمد صالح وليدي دوره كارشناسي ارشد رشته حقوق و جرم شناسي را در دانشگاه آزاد اسلامي نراق را راه اندازي كرده است. وي همچنين شعبه جرم شناسي(NGO) را در استان كرمانشاه در سال 1385 را با مسئوليت خودش را تاسيس كرده است.
ساير فعاليتها و برنامه هاي روزمره : محمد صالح وليدي در كنار تدريس در مركز تحصيلات تكميلي دانشكده حقوق دانشگاه آزاد اسلامي تهران مركزي ،به راهنمايي پايان نامه هاي دوره هاي كارشناسي ارشد و دكتراي جزا و جرم شناسي مي پردازد. ايشان در كنگره هاي داخلي و خارجي با ارائه مقاله شركت مي كند.
جوائز و نشانها : محمد صالح وليدي تقديرنامه هاي متعددي را در زمينه هاي پژوهشي و همچنين بمناسبتهايي از قبيل استاد نمونه بدفعات در سالهاي متعددي و همچنين لوح هاي تقدير و جوايز را بمناسبت ارائه مقاله در همايشهاي داخلي و خارجي دريافت كرده است.

ایشان در دانشگاه تهران تدریس می کنند

——————————————————————————–
آثار :
1 حقوق جزاي اختصاصي جلد هشتم،جرايم عليه عفت داخل عموم
ويژگي اثر : امير كبير سال 1382،1384
2 حقوق جزا اختصاصي
ويژگي اثر : جلد اول،جرايم عليه اموال،انتشارات امير كبير سال 1366-1369-1372-1376 و 1382
3 حقوق جزا عمومي
ويژگي اثر : جلد اول ،انتشارات سمت سال 1371 چاپ دوازدهم سال 1385
4 حقوق جزا و جرم شناسي ،مجموعه پرسشهاي چهارگزينه اي و پاسخ آنها
ويژگي اثر : انتشارات خورشيد سال 1381
5 حقوق جزا(مسئوليت كيفري)
ويژگي اثر : انتشارات امير كبير سال 1361-1366-1371
6 حقوق جزاي اختصاصي جرايم عليه عفت و اخلاق عمومي
ويژگي اثر : زبان: فارسي نويسنده: محمد صالح وليدي چاپ اول: 1380 نوبت چاپ: چاپ دوم1383 تعداد صفحات: 412 نام انتشارات: اميركبير شابك : Xـ0751ـ00ـ964 بهاي كتاب:27000ريال اثر درباره بررسي قوانين جرايم اجتماعي در زمينه اخلاق عمومي است . نويسنده كه استاد و مدرس دانشگاه درباره حقوق اختصاصي و عمومي است در اين كتاب با استناد به قوانين عمومي موضوعي كشور و شرح مقدس اسلام و جرايم رويداده به نقد و بررسي و تشريح موضوع پرداخته است .
7 حقوق جزاي اختصاصي جلد پنجم،تخريب اموال ؟ عمدي استاد
ويژگي اثر : نشر داد سال 1376 تجديد چاپ 1379
8 حقوق جزاي اختصاصي جلد چهارم ،جرايم مالي عليه آسايش عمومي
ويژگي اثر : انتشارات خيام سال 1377
9 حقوق جزاي اختصاصي جلد دوم
ويژگي اثر : جرايم عليه اشخاص،انتشارات امير كبير سال 1367 چاپ هشتم 1385
10 حقوق جزاي اختصاصي جلد سوم
ويژگي اثر : جرايم عليه امنيت و آسايش عمومي،نشر داد سال 1371 چاپ چهارم 1376
11 حقوق جزاي اختصاصي جلد هفتم،مسائل مربوط به جرايم عليه اشخاص اموال و امنيت و آسايش عمومي
ويژگي اثر : نشر داد سال 1375
12 حقوق جزاي اختصاصي چك پرداخت نشدني
ويژگي اثر : نشر داد سال 1372 چاپ جديد 1375
13 حقوق جزاي عمومي ،جلد چهارم،واكنش جامعه عليه جرم
ويژگي اثر : نشر داد سال 1375 تجديد چاپ سال 1378
14 حقوق جزاي عمومي جلد سوم
ويژگي اثر : مسئوليت جزايي و مشاركت در جرم سال 1374
15 حقوق كيفري اقتصادي
ويژگي اثر : نشرميزان سال 1386
16 رساله علمي و عملي در اصول مباني جرم شناسي
ويژگي اثر : سال 1360

درباره ی haqjoo

مطلب پیشنهادی

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاک

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاکReviewed by وحید on Apr 18Rating: 5.0اصلاحیه دفترچه آزمون استخدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *