پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 2:45 بعد از ظهر

منابع آزمون وکالت 1402

منابع آزمون وکالت 1402

می توان اینگونه گفت که اساس و مبنای حقوق را حداقل در زمینه حقوق خصوصی در هر کشوری، قوانین تشکیل می دهند. در واقع به بیان ساده تر، کسانی که می خواهند در حیطه وکالت فعالیت کنند، قبل از هر چیز لازم است ابتدا بر قوانین مسلط باشند. قوانین ذیل در آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری و قوه قضاییه 1402 مورد سوال واقع می شوند :

 

منابع مشترک آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری و قوه قضاییه ۱۴۰۲

 

حقوق مدنی

 

حقوق مدنی

قانون مدنی

قوانین روابط موجر و مستاجر ۱۳۵۶ و ۱۳۷۶

قانون حمایت خانواده مصوب سال 91 و 1400

قانون مسئولیت مدنی

قانون امور حسبی

قانون پیش فروش ساختمان

قانون حمایت حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان

 قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

 

آیین دادرسی مدنی

 

آیین دادرسی مدنی

قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب

قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی

قانون اجرای احکام مدنی

قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی

قانون شوراهای حل اختلاف

 قانون تشکیلات و آیین‌دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب 1392

لایحه قانون استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۳۳۳ و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت ۱۳۷۶

 

حقوق تجارت

 

حقوق تجارت
قانون تجارت شامل قانون تجارت مصوب 1311 و قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت ۱۳۴۷ و اصلاحات بعدی آنها

 

قانون اداره تصفیه امور ورشکستگی
قانون راجع به ثبت شرکت‌ها
قانون صدور چک یا اصلاحات بعدی
احکام مرتبط از قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی
قانون تجارت الکترونیکی
قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی
قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای حسابداران ذیصلاح به عنوان حسابدار رسمی
قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی

 

حقوق جزا

 

حقوق جزا
(قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵-۱۳۹۲ (شامل قانون جرایم رایانه‌ای)
قانون کاهش مجازات حبس تعزیری (مصوب 1399)
قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری
قانون مجازات راجع به انتقال مال غیر
قانون مجازات اشخاصی که برای بردن مال غیرتبانی می‌نمایند
قانون صدور چک با اصلاحات بعدی
قانون مبارزه با پولشویی
قانون جرایم سیاسی
قانون تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان از آن مصوب ۱۳۹۸
احکام جزایی قانون ثبت اسناد و املاک مصوب 1360 و قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب ۱۳۴۷ و قانون حمایت از خانواده مصوب ۱۳۹۱

 

آیین دادرسی کیفری

 

آیین دادرسی کیفری
قانون آیین دادرسی کیفری
قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب
قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی

 

طبق مندرجات آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری طی نامه شماره ۹۰۰۰/۲۴۹۷۵/۱۰۰ مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ که توسط رییس قوه قضاییه ابلاغ شده درس حقوق اساسی و اصول و متون فقه به منابع آزمون وکالت اضافه شده است. اضافه شدن درس حقوق اساسی به منابع آزمون وکالت در نشست هیات اتحادیه سراسری کانون‌ های تصویب شد.

 

منابع اختصاصی آزمون وکالت دادگستری ۱۴۰۲ 

 

حقوق اساسی

 

حقوق اساسی
منابع آزمونی حقوق اساسیقانون اساسی

 

اصول و متون فقه

 

اصول و متون فقه
منابع آزمونی اصول و متون فقهتحریره الوسیله امام خمینی ابواب وکالت، شهادت

 

منابع اختصاصی آزمون وکالت قوه قضاییه 1402

 

ثبت

 

مواردی که در بالا ذکر کردیم مشترک در آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری و قوه قضاییه است اما حقوق ثبت صرفا در آزمون وکالت قوه قضاییه مورد سوال قرار می گیرد.

 

قانون ثبت اسناد و املاک مصوب سال ۱۳۱۰ با اصلاحات بعدی
قانون افراز و فروش املاک مشاع مصوب ۱۳۵۷
قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی مصوب ۱۳۹۰
قانون اصلاح بعضی از مواد قانون ثبت و قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۳۲۲
قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۳۱۷
آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا مصوب رییس قوه قضائیه مصوب سال ۱۳۸۷

 

حقوق اساسی

 

حقوق اساسی
قانون اساسی
 مجموعه نظرات تفسیری و مشورتی شورای نگهبان در مورد قانون اساسی

 

فقه

 

در آزمون وکالت کانون وکلا 1402 درس اصول فقه و در آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۲ درس فقه مورد سوال واقع می شود، اما این دروس از روی منابع درسی مطالعه شده و قانونی برای مطالعه آن ها وجود ندارد. مطابق جدیدترین اطلاعیه منتشر شده، منابع اصول فقه برای آزمون وکالت دادگستری اعلام شده است.

 

اصول فقه (وکالت کانون وکلا)
اصول علمیهاوامر
تعارض ادلهنواهی
اماراتعام و خاص
الفاظمفهوم و منطوق
مطلق و مفیدمجمل و مبین

 

همانطور که می دانید آزمون وکالت ۱۴۰۲ توسط دو نهاد کانون وکلا دادگستری و مرکز وکلا قوه قضاییه مورد سوال واقع می شود. علی رغم اینکه پذیرفته شدگان هر دو این آزمون ها می توانند به عنوان وکیل فعالیت کنند اما تفاوت هایی بین آن ها وجود دارد. در مقاله ذیل به مقایسه آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری و قوه قضاییه پرداخته شده است.

منابع آزمون وکالت 1402

حتما شما هم می دانید که صرف خواندن مواد قانونی برای درک کامل فحوا و منظور قوانین کفایت نمی کند و لازم است که در کنار آن توضیحات و مقدماتی نیز خوانده شود. برای مطالعه این توضیحات می توان به کتاب های آموزشی و یا محشای قوانین مراجعه کرد.

 

البته لازم به ذکر است، که تسلط بر مواد قانونی مهم ترین عامل موفقیت در آزمون وکالت ۱۴۰۲ می باشد و مطالعه توضیحات صرفا برای درک بهتر این قوانین به کار می آید. در ادامه منابعی که می توان برای موفقیت در آزمون وکالت 1402 استفاده کرد، معرفی می شود. دقت کنید که این منابع صرفا تمثیلی هستند و منبع دقیق معرفی شده ای برای آزمون وکالت وجود ندارد.

 

به موجب آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری که طی نامه شماره 9000/24975/100 مورخ 1401/4/6 رییس قوه قضاییه ابلاغ گردیده، دروس حقوق اساسی و متون فقه در حد تحریر الوسیله از منابع آزمون وکالت خواهند بود.

 

منابع مشترک آزمون وکالت کانون وکلا و قوه قضاییه 1402

 

حقوق مدنی

 

مهم ترین منبع آزمون وکالت ۱۴۰۲ برای مطالعه درس مدنی کتاب های دکتر کاتوزیان می باشد که به تفکیک تمام مباحث را پوشش می دهد، اما همانطور که حتما در طول دوران تحصیل به این کتب مراجعه کرده اید، می دانید که مطالعه مباحث حقوق مدنی از روی این منابع بسیار زمان بر است.

 

بنابراین بهتر آن است که برای مطالعه درس حقوق مدنی از محشای قوانین استفاده شود. کتاب شرح جامع قانون مدنی دکتر فرهاد بیات یکی از بهترین کتاب هایی است که برای مطالعه توصیه می شود. در این کتاب مواد قانونی به ترتیب همراه با توضیحات کامل و نظریات دکتر کاتوزیان آورده شده است. اگر مباحث را فراموش کرده اید و یا پایه حقوق مدنی شما قوی نیست تاکید موکد می شود که ابتدا جزوه حقوق مدنی دکتر شهبازی را کامل مطالعه کرده و سپس منبع دیگری را در دست بگیرید.

 

یکی دیگر از کتاب هایی که به داوطلبان توصیه می شود، کتاب قانون مدنی در نظم کنونی دکتر کاتوزیان می باشد. اگر شما هم از جمله کسانی هستید که با نثر حقوقی دکتر کاتوزیان مانوس شده اید و ترجیح می دهید که کتاب های ایشان را مطالعه کنید، مطالعه این کتاب می تواند برای شما بسیار مثمر ثمر واقع شود.

 

به غیر از کتاب های توصیفی، حل تست های آزمونی نیز می تواند برای تسلط بر مباحث یاری رسان باشد. یکی از کتاب های تست حقوق مدنی که در این زمینه وجود دارد، کتاب تست حقوق مدنی دکتر مجید قربانی‌ لاچوانی می باشد.

 

آیین دادرسی مدنی

 

از منابع اصلی آزمون وکالت 1402 برای  درس آیین دادرسی مدنی، کتاب های دوره بنیادین و دوره پیشرفته آیین دادرسی مدنی دکتر شمس می باشد. اگر زمان زیادی تا آزمون وکالت باقی مانده، مطالعه کامل و دقیق کتاب های دوره بنیادین آیین دادرسی مدنی دکتر شمس که سه جلد می باشد، می تواند در یادگیری عمیق مباحث یاری رسان باشد. یکی از کتاب های تستی که برای این درس می توان معرفی کرد، کتاب تست امیر کمالوند می باشد.

 

بعد از اطلاع از منابع آزمون وکالت ۱۴۰۲ می توانید جهت اطلاع از نحوه روند ثبت نام آزمون وکالت دادگستری متن مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

حقوق تجارت

 

اولین نکته در مورد منابع آزمون وکالت 1402 برای درس حقوق تجارت، مطالعه بسیار دقیق و کامل مواد قانونی است. توصیه می شود به علت شباهت مباحث این درس به یکدیگر، حتما خلاصه نویسی انجام شود. از منابع خوب توضیحی و تستی حقوق تجارت می توان به کتاب ساده ساز حقوق تجارت دکتر فرحناکیان و مجموعه پرسش‌ های چهار گزینه‌ای حقوق تجارت دکتر مجید قربانی لاچوانی اشاره کرد.

 

کتاب مختصر حقوق تجارت دکتر توکلی نیز برای مرور و جمع بندی مباحث می تواند مثمر ثمر باشد. اگر به دنبال محشای قانون تجارت هستید، بهتر است به کتاب قانون تجارت در نظم حقوقی کنونی دکتر دمرچیلی مراجعه کنید.

 

حقوق جزا

 

حقوق جزا به دو بخش کلی جزا عمومی و جزا اختصاصی تقسیم بندی می شود. از مهم ترین منابع دانشگاهی حقوق جزا عمومی و جزا اختصاصی به ترتیب می توان به کتاب های دکتر اردبیلی و دکتر میر محمد صادقی اشاره کرد.

 

اما از آنجا که این کتاب ها بسیار مفصل نگارش شده است، تنها در صورتی که زمان زیادی تا آزمون وکالت فرصت دارید و پایه تحصیلی شما ضعیف است توصیه می شود به این کتاب ها مراجعه کنید.

 

اگر دنبال شرح مختصر و کاملی از حقوق جزا هستید، مطالعه کتاب های کمک حافظه حقوق جزای عمومی و اختصاصی دکتر شادی عظیم زاده که در سه جلد تنظیم شده ، برای شما توصیه می شود. همچنین جزوه حقوق جزا دکتر ساوالانی، از منابع بسیار خوب حقوق جزا برای آزمون وکالت ۱۴۰۲ است.

 

کتاب سوالات طبقه بندی شده حقوق جزای عمومی اسماعیل ساولانی و همچنین کتاب های تست حقوق جزا شادی عظیم زاده می تواند به عنوان منبع سوالات تستی مورد استفاده داوطلبان قرار گیرد.

 

آیین دادرسی کیفری

 

از بهترین منابع آزمون وکالت 1402 برای درس آیین دادرسی کیفری که به صورت محشا قانون آیین کیفری است، کتاب نکته ها در آیین دادرسی کیفری دکتر خالقی می باشد. اگر به دنبال توضیحات کامل تری هستید، می توانید کتاب دو جلدی آیین دادرسی کیفری دکتر خالقی را مطالعه کنید.

 

کتاب آیین دادرسی کیفری دکتر ساولانی نیز بسیار خوب نگارش شده و مباحث این درس را پوشش می دهد همچنین کتاب تست دکتر ساولانی و شادی عظیم زاده می تواند به عنوان منبع سوالات تستی استفاده شود.

 

منابع اختصاصی آزمون وکالت کانون وکلا و قوه قضاییه 1402

 

اصول فقه

 

درس اصول فقه تنها در آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری ۱۴۰۲ مورد سوال قرار می گیرد. با اینکه این درس در آزمون وکالت تنها ضریب یک دارد، اما کسب درصد بالا می تواند در اخذ تراز بالاتر کمک رسان باشد. بنابراین به هیچ وجه این درس را کنار نگذاشته و حتما مطالعه آن را در برنامه خود بگنجانید. اکثر اساتید آزمون وکالت، کتاب اصول فقه دانشگاهی دکتر شب خیز را برای مطالعه این درس توصیه می کنند.

 

اما لازم به ذکر است، که این کتاب توضیحات مختصری را ارائه می کند و بهتر است در کنار آن کتاب اصول فقه دو جلدی سمیرا محمدی را هم مطالعه کنید. همچنین کتاب تست اصول فقه سمیرا محمدی و شب خیز توصیه می شود.

 

فقه

 

این درس مختص آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۲ است و از کتاب تحریر الوسیله امام خمینی باید مطالعه شود. مباحثی که از این کتاب مورد سوال واقع می شوند عبارتند از کتاب الوکاله، کتاب القضاء، کتاب الشهادات، کتاب الاقرار و کتاب الایمان. از آنجا که منبع سوالات تستی برای این آزمون وجود ندارد می توان از سوالات آزمون های سال های گذشته برای سنجش خود استفاده کرد.

 

حقوق ثبت

 

حقوق ثبت نیز همانند فقه تنها منبع آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۲ می باشد. کتاب های قانون یار حقوق ثبت اثر محمد شعبانی و میثم عبداللهی و کتاب کمک حافظه حقوق ثبت اثر دکتر امیر مرادی برای مطالعه این درس پیشنهاد می شود. کتاب 500 تست برگزیده حقوق ثبت نوشته محسن رفعتی نیز به عنوان منبع سوالات تستی می تواند مورد استفاده داوطلبان قرار گیرد.

 

حقوق اساسی

 

بنابر اعلام مرکز قوه قضاییه، حقوق اساسی در آزمون وکالت قوه قضاییه 1402 برای اولین بار جزء دروس امتحانی خواهد بود. طبق اعلام این مرکز، کتاب حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان منبع اصلی درس حقوق اساسی آزمون وکالت مرکز مشاوران ۱۴۰۲ به داوطلبین این آزمون پیشنهاد شده است.

 

بنابر اعلام علی بهادری، رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، منابع آزمون وکالت 1402 قوه قضاییه افزایش یافته و درس حقوق اساسی به منابع آزمون وکالت ۱۴۰۲ قوه قضائیه اضافه شده است. بنابراین ضروری است که داوطلبان آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه 1402، علاوه بر متن قانون اساسی، نظرات تفسیری و مشورتی شورای نگهبان را نیز مطالعه نمایند.

 

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از انتشار کتاب حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان منبع اصلی آزمون وکالت قوه قضاییه 1402 خبر داد. طبق اعلام مرکز وکلای قوه قضاییه، با توجه به اینکه درس حقوق اساسی در آزمون وکالت قوه قضاییه سال ۱۴۰۲ برای اولین مرتبه بخشی از دروس امتحانی بوده و به دلیل درخواست این مرکز از پژوهشکده شورای نگهبان، پژوهشکده مزبور اقدام به نگارش و انتشار کتاب حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران نموده و داوطلبان آزمون وکالت می توانند جهت تهیه این کتاب به سایت پژواک عدالت مراجعه نمایند.

 

آزمون وکالت توسط دو نهاد قوه قضاییه و دادگستری برگزار می شود که زمان ثبت نام این دو سازمان از یکدیگر جدا بوده و داوطلبان هر یک از این نهاد های ذکر شده می توانند در زمان تعیین شده اقدام به ثبت نام نمایند. از این رو جهت اطلاع از نحوه ثبت نام در آزمون وکالت قوه قضاییه می توانید به متن مقاله زیر مراجعه نمایید.

دانلود pdf منابع آزمون وکالت

آزمون وکالت دادگستری و مرکز قوه قضاییه در طول سالیان متوالی از پیچیدگی فراوانی برخوردار بوده و داوطلبان می بایست برای قبولی در این دو آزمون از منابع آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری و نیز قوه قضاییه به همراه ضرایب آزمون وکالت مطلع شده تا شانس قبولی بیشتری برای آزمون کتبی وکالت نیز داشته باشند. از سوی دیگر ممکن است با توجه به اوضاع اقتصادی کشور داوطلبان آزمون وکالت موفق به خرید کلیه منابع آزمون وکالت کانون وکلا نشوند و به دنبال منابعی با هزینه کمتر و نیز در دسترس باشند.

 

به همین منظور توصیه می شود این افراد با دانلود pdf منابع آزمون وکالت به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه ای کمتر از خرید کتاب های چاپی آزمون وکالت صرف نظر نمایند تا بتوانند با هزینه ای کمتر اقدام به خرید و نیز دریافت pdf منابع آزمون وکالت دادگستری و قوه قضاییه کنند. بعد از دریافت منابع آزمون وکالت داوطلبان موظف هستند تا بر اساس برنامه ریزی صحیح و اصولی به مطالعه کلیه منابع بپردازند و با بهره گیری از pdf منابع آزمون وکالت رتبه و نیز نتیجه مطلوبی را کسب نمایند.

 

 

به همین دلیل با توجه به منابع گسترده و نیز کتاب های اموزشی متفاوت موجود در بازار لازم است متقاضیان منابعی که از محتوای صحیحی در خصوص قوانین و مباحث قانونی تشکیل شده استفاده نمایند و به جای منابع حجیم و قطور متناسب با سطح یادگیری خود، منابع کم حجم را مورد استفاده قرار دهند.

درس مدنی:

منابع  برای داوطبانی که در این درس پایه‌ی ضعیفی دارند:

۱-قواعد عمومی قراردادهای دکتر صفایی (این کتاب نثر روانی دارد. شخصا به این کتاب خیلی علاقه دارم. واقعا کتاب مفیدی است و به دوستانی که پایه ضعیفی دارند پیشنهاد می‌کنم حتما این کتاب را مطالعه کنند) یا کتاب اعمال حقوقی دکتر کاتوزیان

۲-جزوه دکتر شهبازی 

۳-عقود معین دکتر کاتوزیان :عقود معین به دو صورت منتشر شده الف) دو جلدی به نام درسهایی از عقود معین ب) ۴ جلدی   به نام عقود معین. ارجاعات مرحوم دکتر کاتوزیان در کتاب نظم کنونی بیشتر به کتابهای ۴ جلدی است، بنابراین دوستانی که نمی‌خواهند کل عقود معین را از این کتابها بخوانند و فقط می‌خواهند ارجاعاتی که در نظم کنونی داده شده است را مطالعه کنند، بهتر است عقود معین ۴ جلدی را تهیه کنند اما دوستانی که می‌خواهند علاوه بر نظم کنونی ،عقود معین را هم مطالعه کنند می‌توانند درسهایی از عقود معین را مطالعه کنند و از این نظر کافی است و نیازی به مطالعه عقود معین ۴ جلدی نیست

۴-مسئولیت مدنی (الزامات خارج از قرارداد ) دکتر سید حسین صفایی و دکتر حبیب الله رحیمی (چاپ پنجم به بعد را تهیه کنید )

۵- جزوه‌ی ارث دکتر شهبازی 

۶- جزوه اشخاص و محجورین دکتر صفایی (اگر فرصت داشتید می‌توانید کتاب اشخاص و محجورین دکتر صفایی را مطالعه کنید)

۷- نظم کنونی مرحوم دکتر کاتوزیان

۸- تست دکتر شهبازی 

*  هنگام  مطالعه کتابها (به استثناء نظم کنونی) حتما جزوه‌ی خلاصه تهیه کنید تا برای مرور فقط آنها را مطالعه کنید

*پیشنهاد می‌کنم کتاب عقود معین را پس از مطالعه قسمتهای مربوط به عقود معین از کتاب نظم کنونی مطالعه کنید زیرا پس از خواندن نظم کنونی سوالات زیادی برای شما ایجاد می‌شود یا ممکن است مبحثی را خوب درک نکرده باشید و گنگ باشد  و…  وقتی پس از نظم، کتاب عقود معین را مطالعه می‌کنید پاسخ سوالات و..را به دست می‌آورید و …در نتیجه جزوه‌ی بهتری تهیه می‌کنید و به هنگام مرور، با مطالعه‌ی نظم و جزوه‌ی تهیه‌شده به تسلط خوبی می‌رسید.

*نیازی به مطالعه‌ی کتاب برای مدنی ۵ (خانواده ) نیست و یادداشت‌های نظم کنونی و مطالعه‌ی قوانین برای پاسخگویی کفایت می‌کند

* درس مدنی کاملا فهمیدنی است بنابراین دوستانی که می‌خواهند در این درس درصد خوبی کسب کنند باید برای این درس تلاش بیشتری بکنند و کاملا مباحث را بفهمند و ….

منابع برای داوطبانی که در این درس، پایه‌ی نسبتا خوبی دارند:

۱-  جزوه دکتر شهبازی

۲- نظم کنونی مرحوم دکتر کاتوزیان

۳-جزوه ارث دکتر شهبازی

۴- تست دکتر شهبازی

درس آیین دادرسی مدنی:

۱- بنیادین یا پیشرفته دکتر شمس (معمولا برای آزمون وکالت کتاب بنیادین کافی است  )

۲-ساده ساز فرشید فرحناکیان (یا تست کمالوند که به شخصه ساده ساز را ترجیح می‌دهم)

۳-قانون 

*تسلط به قوانین خیلی خیلی مهم است پس حتما به قوانین مسلط شوید

درس تجارت:

۱-نظم کنونی فرشید فرحناکیان یا ۵ جلد دکتر اسکینی 

۲-ساده ساز فرشید فرحناکیان (تستهای سالهای گذشته و جدولهای تطبیقی) دوستانی که فقط کتاب تست می‌خواهند می‌توانند به جای ساده ساز کتاب تست شکری یا تست دکتر قربانی  را تهیه کنند.

درس اصول فقه:

۱-اصول فقه دانشگاهی

۲-اصول فقه ابوالحسن محمدی 

۳-تست دکتر شهبازی یا تست باقری راد

*ابتدا اصول فقه دانشگاهی را دقیق بخوانید و مسلط شوید و بعد کتاب ابوالحسن محمدی را مطالعه کنید

درس جزا:

منابع برای داوطبانی که در این درس پایه‌ی ضعیفی دارند

۱-جزای عمومی:سه جلد دکتر اردبیلی

۲-جزای اختصاصی :سه جلد دکتر میر محمد صادقی

 ۳-قانون

منابع برای داوطبانی که در این درس پایه‌ی نسبتا خوبی دارند:

۱-محشای دکتر گلدوزیان 

۲-قانون

برای تست باید تستهای وکالت و قضاوت و ارشد جزای سالهای ۹۶ و ۹۷را مشاهده کنید .

آیین دادرسی کیفری :

۱-کتاب نکته ها در آیین دادرسی کیفری دکتر خالقی

۲-قانون

پیشنهاد میشود:

منابع پیشنهادی رتبه یک آزمون وکالت کانون البرز/روش مطالعه

راهنمای مطالعه منابع آزمون وکالت

بایسته های برنامه ریزی برای آزمون وکالت

***************

همانطور که می دانید، آزمون وکالت به جهت حجم بالای مطالب و افزایش روزافزون تعداد شرکت کنندگان یکی از آزمون های دشوار محسوب می شود. متقاضیان شرکت در این آزمون اکثرا از فرصت کم برای مطالعه و فراموش کردن زود هنگام مطالب شکایت می کنند و همواره به دنبال راه حلی برای بهبود وضعیت یادگیری خود هستند.

یکی از راهکارهایی که می تواند کمک شایانی به داوطلبان داشته باشد، انتخاب درست منابع و تمرکز بر منبع انتخاب شده است. به این معنا که به جای مطالعه منابع متعدد و در نتیجه فراموش کردن حجم بسیار بالای مطالب مطالعه شده، از منابع کاملی که برای پاسخ دهی به سوالات آزمون وکالت کارآمد باشد استفاده کرد.

در واقع بهتر است، از یک یا دو منبع کامل استفاده کرده و بعد از اتمام مباحث به مرور همان منابع پرداخته شود. از آنجایی که منابع آزمون وکالت 1402 گسترده و متنوع هستند، جهت راهنمایی کلیه متقاضیان آزمون وکالت در نظر داریم بهترین کتاب های تستی آزمون وکلا ۱۴۰۲ را به همراه قوانین و منابع آزمون وکالت توضیح دهیم.

منابع آزمون وکالت ۹۷
منابع آزمون وکالت 1402

منابع آزمون وکالت 1402

منابع آزمون وکالت 1402

منابع آزمون وکالت 1402

منابع آزمون وکالت 1402

منابع آزمون وکالت 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *