پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 7:06 بعد از ظهر

نرخ دیه در سال ۹۵ اعلام شد

نرخ دیه در سال ۹۵ اعلام شدReviewed by حق جو on Mar 6Rating: 4.5نرخ دیه در سال ۹۵ اعلام شد

نرخ دیه در سال ۹۵ اعلام شد

سخنگوی قوه قضاییه در نود و سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، نرخ دیه سال آتی را اعلام کرد.

نرخ دیه در سال ۹۵ اعلام شدبه گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در نودوسومین نشست خبری خود درباره نرخ دیه در سال آتی گفت: بر اساس قانون، قوه قضاییه موظف است با بررسی‌های لازم، قیمت دیه برای سال بعد را اعلام کند. طبق بررسی‌های ما و همچنین در جلسه مسئولین عالی قضایی ـ که هفته گذشته برگزار شد ـ با لحاظ بررسی‌های میدانی، کار‌شناسی و همچنین در نظر گرفتن تورم مبلغ دیه برای سال ۹۵، ۱۹۰ میلیون تومان در ماه‌های غیرحرام مشخص شد و طبیعتا در ماه‌های حرام، این مبلغ یک سوم افزایش پیدا خواهد کرد.

بنابراین، نرخ دیه در ماه‌های حرام برابر ۲۵۳ میلیون و سیصد هزار تومان تعیین خواهد شد که افزایش بیش از ۳۳ میلیون تومانی به نسبت نرخ دیه در ماه‌های حرام در سال جاری را تجربه خواهد کرد؛ افزایشی که تقریبا با نرخ دیه در ماه‌های حرام در سال ۱۳۸۵، یعنی یک دهه پیش در کشورمان برابری می‌کند و از این روی، بسیار محل تأمل است.

این افزایش که روند آن را به ترتیب سال های سپری شده در جدول مقابل مشاهده می‌کنید، پیش از هر چیز نشانگر تورم چشمگیر و شدید حاکم بر کشورمان در یک دهه اخیر است؛ تورمی که برخی معتقدند با توجه به آن، باید نرخ دیه بیش از آنچه اعلام می‌شود، باشد؛ دیدگاهی که البته مخالفان فراوانی هم دارد.

درباره ی haqjoo

مطلب پیشنهادی

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاک

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاکReviewed by وحید on Apr 18Rating: 5.0اصلاحیه دفترچه آزمون استخدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *