جمعه , 10 فروردین 1403 - 3:56 بعد از ظهر

آخرین وضعیت پرونده “پسر جنجالی تلگرام”

آخرین وضعیت پرونده "پسر جنجالی تلگرام"Reviewed by Haqjoo on Feb 28Rating: 4.0آخرین وضعیت پرونده "پسر جنجالی تلگرام"سردار هادیان فر در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه پرونده این متهم در واقع پیچیده شده است، گفت: وظیفه ما مستندسازی و تشکیل پرونده قضایی و تحویل آن به دادگاه بود که انجام شد.

آخرین وضعیت پرونده “پسر جنجالی تلگرام”

فرمانده پلیس فتا شایعه حکم اعدام متهم پرونده انتشار تصاویر دختران و فیلم را تکذیب کرد.

سردار هادیان فر در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه پرونده این متهم در واقع پیچیده شده است، گفت: وظیفه ما مستندسازی و تشکیل پرونده قضایی و تحویل آن به دادگاه بود که انجام شد.

وی افزود:‌ آخرین وضعیت این متهم در حال حاضر آزادی به قید سند است تا روز دادگاه که حکمش معلوم شود.

سردار سید کمال هادیانفر همچنین درباره پرونده یکی از هنرمندان که گفته بود تلگرامش هک و عکس های وی در فضای مجازی منشتر شده است، گفت: انتظار مردم از شخصیت های فرهنگی و هنری کشور بیش از این است این افراد باید خود را از بدی ها دور کنند زیرا الگوی جوانان هستند.

فرمانده پلیس فتا با بیان اینکه این پرونده جزء‌ رصدهای پلیس فتا بوده افزود:‌ در این پرونده هک در کار نبوده و واقعیتی بوده که در رصدهای پلیس فتا به آن رسیده ایم که به محاکم قضایی ارجاع داده شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما مبنی بر اینکه پس از پخش فیلم متهمی که عکس های دختران را در فضای مجازی منتشر کرده بود مردم می گفتند که پلیس فتا حواسش به همه چیز است شما دقیقاً در این فضا حواستان به چه چیزهایی است، خاطر نشان کرد: مدتی با همکاران در پلیس فتا به فکر آن بودیم که شعاری برای پلیس فتا انتخاب کنیم که در نتیجه «پلیس فتا سایه سار امنیت در فضای مجازی» را انتخاب و ترویج می دادیم.

وی ادامه داد:‌ دست بر قضا شرایطی اتفاق افتاد که مردم خودشان«پلیس فتا حواسش به همه چی هست» را به عنوان یک شعار عنوان کردند که این موضوع تکلیف ما را سنگین تر کرد.
سردار هادیان فر با بیان اینکه فتا به فضای مجازی اشرافیت دارد، گفت:‌ 83 کلاسه را در این فضا به عنوان جرم رصد می کنیم.

فرمانده پلیس فتا افزود: ‌برخی جرم ها برای مال باخته ها ایجاد می شود که شکایت می کنند و ما رسیدگی می کنیم ولی برخی دیگر از رصدهای پلیس فتا درمورد موضوعات مجرمانه در فضای مجازی پیگیری می شود که مغایرت قانونی دارد .

وی بیشترین پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا را برداشت های غیر مجاز عنوان کرد و گفت: درسال گذشته ، 52 درصد پرونده ها برداشت های غیر مجاز بود و بعد از آن با برنامه ریزی هایی که در قالب پیشگیری وضعی، اجتماعی و هماهنگی با مردم، سازمان ها و بانک ها انجام دادیم توانستیم تا کنون 10 درصد جرائم را کاهش دهیم.

سردار هادیان فر پلیس فتا را پلیس جوانی عنوان کرد و افزود: متوسط سن افسران 23 تا 28 سال است و 82 درصد افرادی که در پلیس فتا حضور دارند فنی و مهندسی هستند.

فرمانده پلیس فتا به سن 5 ساله این پلیس اشاره کرد و گفت:‌پیش از این در سال 82 اداره کل جرائم رایانه ای در آگاهی ناجا تشکیل شد این در حالی بود که جرائم اینترنتی در آن زمان رونق نداشت.
وی افزود: ‌در دنیا در سال 2001 موضوع جرائم رایانه ای مطرح شد در حالی که ما در آ‌گاهی پیش از این انجام داده بودیم.

سردار هادیان فر گفت: کشورهای توسعه یافته از همان سال 2001 پلیس سایبری را تشکیل دادند و در حال حاضر 174 کشور دنیا پلیس سایبری دارد.

فرمانده پلیس فتا با بیان اینکه بیش از سال 90 اخاذی سایبری زیاد بود ، افزود:‌ با تشکیل پلیس فتا در دو سال اخیر این موضوع کاهش داشته است.

سردار هادیان فر درمورد برنامه های سال 95 پلیس فتا تصریح کرد: رسیدگی به برخی پرونده ها به صورت الکترونیکی در سال آینده جز برنامه های ماست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خودتان در فضای مجازی حضور دارید، گفت: با نام شخصی صفحه ای در فضای مجازی ندارم ولی صفحاتی دارم که این فضاها را رصد می کند البته همکاران ما در پلیس فتا نیز در پوشش های مختلف در فضای مجازی و صفحات اجتماعی حضور دارند.

سردار هادیان فر با بیان اینکه برای حضور در فضای اینترنتی تمایلی ندارم، افزود: امنیت در شبکه ها در کمترین سطح خودش است مثل تلگرام که همه چیز در این شبکه رایگان است و باید پرسید که کمپانی این شبکه درآمد خود را از کجا می آورد که مطمئناً این درآمد با فروش اطلاعات مردم حاصل می شود با تجمیع اطلاعات افراد یک کشور ذائقه مردم سنجیده که این اطلاعات به دستگاه های اطلاعاتی بیگانه فروخته می شود و درآمد شبکه تلگرام از همین فروش اطلاعات است.

وی افزود:‌ لذا مصوبه کمیسیون امنیت فضای مجازی است که دستگاه های امنیتی مجاز به استفاده از این شبکه ها نیستند اما پلیس در پوشش های مختلف و به منظور رصد این شبکه ها در این فضا حضور دارند.

فرمانده پلیس فتا با بیان اینکه شبکه های اجتماعی نیاز جامعه است ،گفت: ‌اعتقاد دارم که باید از این فضا استفاده شود ولی با افزایش ظرفیت داخلی و حمایت از شبکه های اجتماعی وطنی این کار باید صورت بگیرد تا مردم با خیال راحت در این فضا حضور پیدا کنند.

سردار هادیان فر به کاربران فضای مجازی توصیه کرد اپلیکیشن های خود را از مکان های معتبر دانلود کنند زیرا بسیاری از این برنامه ها طبق آزمایشی که ما در آزمایشگاه پلیس فتا انجام می دهیم حامل بدافزار و هکرها هستند.

درباره ی haqjoo

مطلب پیشنهادی

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاک

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاکReviewed by وحید on Apr 18Rating: 5.0اصلاحیه دفترچه آزمون استخدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *