سه شنبه , 29 اسفند 1402 - 7:08 قبل از ظهر

آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی در سال ۹۷

آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی در سال ۹۷Reviewed by حق جو on Jan 20Rating: 4.5 آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی در سال 97در اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۶ دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای

در اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۶ دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی ملزم به بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۳/۹۷۵۷ مورخ ۱۳۹۳/۰۷/۱۹ سازمان اداری و استخدامی کشور معاونت توسعه مدیریت و سرمایه گذاری سرمایه انسانی سابق و به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دستگاه‌های اجرایی کشور شرایط و ضوابط عمومی و تخصصی برای استخدام در ششمین امتحان مشترک فراگیر به شرح زیر اعلام میگردد :

بخش اول : تعاریف

مفاهیم برخی از اصطلاحات بکار رفته در این دفترچه به شرح زیر است:

الف) دستگاه اجرایی:

کلیه وزارتخانه ها، موسسات دولتی، موسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکتهای دولتی و کلیه دستگاههایی که شمول قانون

بر آنها مستلزم ذکرو یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک ها و بیمه های دولتی، (کلیه دستگاههای موضوع ماده (۵) (قانون مدیریت خدمات کشوری) دستگاه اجرایی نامیده میشوند.

ب) ایثارگران:

ب-۱) ایثارگران سهمیه بیست و پنج (۲۵) درصد شامل:

جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصدوبالا
همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت
خواهر و برادرشهید

ب-۲) ایثارگران سهمیه پنج (۵)درصد شامل:

رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه درجبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت

تذکر: مراجع تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از :

۱ .معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود

۲ .معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل

۳ .معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران

>بخش دوم : شرایط عمومی داوطلبان

۱ .داشتن تابعیت ایران

۲ .اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۳ .التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۴ .انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان

۵ .داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند.

۶ .عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

۷ .نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر

۸ .عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح.

۹ .به استناد قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی باشند.

۱۰ .به استناد ماده (۹۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پستهای سازمانی در هر یک از دستگاههای اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر، در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاههای اجرایی باشند.

تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفتهشده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در زمان صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی یا صدور حکم کارگزینی، به عهده داوطلب پذیرفتهشده آزمون میباشد.

۱۱ .داشتن حداقل بیست (۲۰) سال تمام و حداکثر بیست و پنج (۲۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دیپلم، حداکثر سی سال (۳۰)برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر سی و پنج (۳۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر چهل ((۴۰سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر چهل پنج (۴۵) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری.

تبصره ۱ :جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف می باشند و سایر مشمولین سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در صورت ثبت نام در آزمون، ضمن رعایت تبصره ۲ همین ماده، مکلف به رعایت حداکثر سنهای اعلام شده در این دفترچه میباشند، در غیراین صورتاز سایر فرایند استخدام حذف خواهند شد.

تبصره ۲ :موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

– پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال

– داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها

– داوطلبانی که در طول جنگ تحمیلی به اسارت درآمده اند به مدت اسارت و حضور در جبهه

– میزان مدت خدمت ضرورت

– داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تماموقت در وزارتخانهها و موسسات و شرکتهای دولتی، بانکها و شرکتهای تحت پوشش آنها، شرکتهای بیمه های دولتی، شهرداریها و موسسات و شرکتهای دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکتهای ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده میکنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتهای تحت پوشش آنها از تاریخ ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها.

تذکر (۱ ) ملاک عمل در محاسبه تاریخ فراغت از تحصیل و کارت پایان خدمت، روز برگزاری امتحان مشترک فراگیر میباشد.

ملاک زمان فراغت از تحصیل، تاریخ مندرج در گواهینامه موقت یا دانشنامه میباشد.

تذکر (۲ ) ملاک عمل برای محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت نام میباشد.

تذکر (۳ ) بر اساس ماده (۴۳ ) قانون مدیریت خدمات کشوری به دستگاههای اجرایی اجازه دادهشده است تا در صورتی که در

قوانین و مقررات قبلی مورد عمل خود، شرایطی علاوه بر شرایط فوقالذکر را داشته باشند، به عنوان شرایط اختصاصی اعلام نمایند.

شرایط اختصاصی هر یک از دستگاههای اجرایی در بخش مربوط به آن دستگاه ذکرشده است.

>بخش سوم : مواد آزمون

الف- مواد آزمون عمومی
: مواد آزمون عمومی برای تمامی مشاغل عبارتند از

۱ .فنّاوری اطلاعات (مهارتهای هفتگانه ICDL
۲.ریاضی و آمار مقدماتی
۳.زبان و ادبیات فارسی
۴.معارف اسلامی
۵.زبان انگلیسی عمومی
۶. اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
۷.هوش و توانمندیهای عمومی
تبصره: اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالهای معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوالهای آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.
ب- مواد آزمون تخصصی
مواد آزمون تخصصی برای هر یک از مشاغل در جدول صفحات ۲۹ تا ۳۳ مشخص شده است.
تذکر: کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهار گزینهای با ضریب یک (۱ )می باشند. ضمناً به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

بخش چهارم: امتیازات و سهمیه های قانونی

الف) سهمیه ایثارگران
: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جذب ایثارگران از محل سهمیه های استخدامی از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی، رقابت بین کلیه داوطلبان ایثارگر در هر یک از سهمیه های ۲۵ درصد و ۵ درصد (در هر یک از مجوزهای کلی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه اجرایی) بر اساس نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر به میزان دو برابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه استخدامی و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت میپذیرد:
۱. در فرآیند جذب و استخدام مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، استخدام آنان مطابق ضوابط و مقررات جاری و با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و بر اساس ضوابط تعیین شده توسط بنیاد یاد شده صورت خواهد پذیرفت.
۲ .با هماهنگی های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران در دفترچه امتحان مشترک فراگیر مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر تایید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محلهای مشخص شده در سهمیه ایثارگران را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوق الذکر محفوظ خواهد ماند.
۳ .ایثارگران متقاضی بهرهمندی از سهمیه استخدامی حداقل ۲۵ درصد موضوع ماده (۲۱ )قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مزبور بایستی وضعیت شغلی آنان در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) الزاماً بیکار ثبت شده باشد و لذا ایثارگران متقاضی بهرهمندی از سهمیه استخدامی مورد نظر در زمان ثبت نام بایستی در صورت لزوم از طریق بنیاد محل پرونده نسبت به مشخص شدن وضعیت شغلی خود و اصلاح آن اقدام نمایند.
۴ .مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، مجاز به بهره مندی از سهمیه استخدامی ۵ درصد سایر ایثارگران نمی باشند. به عبارت دیگر هر داوطلب ایثارگر میتواند در صورت مشمول بودن، صرفاً از یکی از سهمیه های مشخص شده بر اساس ضوابط مربوطه، استفاده نماید. بدیهی است در این صورت مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، جهت استفاده از سهمیه اختصاصی خود، صرفاً باید مشاغل مشخص شده برای آنان را در دفترچه انتخاب نمایند.
۵ .در صورتی که در شرایط اختصاصی دستگاههای اجرایی شرط حداقل معدل و حداکثر سن ذکر شده باشد، جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت از شرط حداقل معدل و حداکثر سن معاف می باشند.
۶ .چنانچه مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، وفق ضوابط جاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، در اولویت یا شمول سهمیه مذکور قرار نگیرند، مجاز به انتخاب شغل محلهای مشخص شده برای سهمیه یاد شده نمیباشند و در صورت انتخاب شغل محلهای مذکور توسط داوطلبان ذکر شده، انتخاب آنها کان لم یکن تلقی شده و داوطلب حق هیچگونه اعتراض نخواهد داشت.
۷ .کسب حد نصاب نمره امتحان مشترک فراگیر برای مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران تا سقف سهمیه (۲۵ درصد) الزامی نمی باشد.
۸ .آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی، آزادگان از کار افتاده کلی و فرزندان آنان که با کسب حد نصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد آزمون استخدامی پذیرفته میشوند، میتوانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهره مند گردند.
۹ .ایثارگران مشمول سهمیه استخدامی ۵ درصد، جهت استفاده از سهمیه اختصاص یافته به خود، باید در زمان انتخاب شغل محل (از بین شغل محلهای سهمیه آزاد)، شغل محل هایی را انتخاب نمایند که ظرفیت مورد نیاز آن شغل محلها بیش از یک نفر باشد و همچنین جزء مشاغل مشخص شده برای سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران نباشد. بدیهی است استفاده از سهمیه ایثارگران ۵ درصد صرفاً در مشاغلی اعمال میگردد که ظرفیت پذیرش آنها بیش از یک نفر باشد (در مشاغل با یک نفر ظرفیت، سهمیه مذکور لحاظ نشده و انتخاب افراد صرفاً بر اساس نمرات مکتسبه صورت خواهد پذیرفت). این سهمیه نیز قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه مذکور محفوظ خواهد ماند.

تبصره : با توجه به اینکه شغل محل های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان ،وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ، سازمان حفاظت محیط زیست کشور ، سازمان شیلات کشور ، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور (مادر تخصصی) و سازمان تعزیرات حکومتی به صورت تک ظرفیتی می باشند ، بنابراین سهمیه ۵ درصد ایثارگران در آگهی استخدامی تفکیک و مشخص شده و داوطلبان مشمول سهمیه مذکور جهت بهره مندی از سهمیه مربوطه، صرفاً می‌بایست شغل محل های مشخص شده را انتخاب نمایند در غیر این صورت چنانچه داوطلبان مذکور در سایر مشاغل آزاد با ظرفیت یک نفر شرکت نمایند، انتخاب آنها صرفاً بر اساس نمرات مکتسبه صورت خواهد پذیرفت

۱۰- کسب حد نصاب نمره امتحان مشترک فراگیر برای مشمولین سهمیه ۵ درصد ایثارگران تا سقف سهمیه(۵ درصد)الزامی نمی باشد

۱۱ – استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی( ۲۵ درصد و ۵ درصد) ایثارگران در صورت کسب حد نصاب از طریق رقابت با سایر داوطلبان آزاد صورت می پذیرد

ب) سهمیه معلولین :

جذب معلولین عادی (با ارائه معرفی نامه از بهزیستی) از محل سهمیه استخدامی( ۳ درصد قانون جامع حمایت از معلولان) صرفاً از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر کسب حدنصاب نمره لازم و رقابت بین کلیه داوطلبان معلول در هر یک از مجوز های کلی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه اجرایی بر اساس نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر و به میزان حداکثر دو برابر ظرفیت جهت معرفی در مصاحبه استخدامی و با رعایت ساز و کارهای زیر صورت می پذیرد

۱ – معلول مشمول سهمیه ۳ درصد جهت استفاده از سهمیه اختصاص یافته خود باید در زمان انتخاب شغل محل ، (از بین شغل محل های سهمیه آزاد) شغل محل های را انتخاب نمایند که تعداد مورد نیاز (ظرفیت) آن شغل محل ها بیشتر از یک نفر باشد. در مشاغل با یک نفر ظرفیت ، سهمیه مذکور لحاظ نشده و انتخاب افراد صرفاً بر اساس نمرات مکتسبه صورت خواهد پذیرفت. بدیهی است انتخاب افراد برتر جهت استفاده از سهمیه یاد شده از طریق رقابت بین جامعه معلولین صورت خواهد پذیرفت سهمیه مذکور قابل تخصیص به سایر داوطلبان بوده و در صورت عدم تکمیل ، باقیمانده ظرفیت آن سهمیه محفوظ خواهد ماند.

تبصره : توجه به اینکه شغل محل های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان ، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ، سازمان حفاظت محیط زیست کشور ، سازمان شیلات کشور ،شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور (مادر تخصصی) و سازمان تعزیرات حکومتی به صورت تک ظرفیتی می باشند، بنابراین سهمیه ۳ درصد معلولین در آگهی استخدامی تفکیک و مشخص شده و داوطلبان مشمول سهمیه مذکور جهت بهره مندی از سهمیه مربوطه ، صرفاً می‌بایست شغل محل های مشخص شده را انتخاب نمایند در غیر این صورت چنانچه داوطلبان مذکور در سایر مشاغل آزاد با ظرفیت یک نفر شرکت نمایند، انتخاب آنان صرفاً بر اساس نمرات مکتسبه صورت خواهد پذیرفت

۲ – معلولین باید توانایی لازم برای انجام کاری که جهت آن استخدام میشوند را داشته باشند.

۳ – بر اساس ماده (۵ )آیین نامه شماره۴۴۱۷۸/۸۸۳۸۴ مورخ ۱۳۸۹/۰۴/۲۲ وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، استخدام معلولان به شرط آنکه دل به تشخیص سازمان بهزیستی کشور، معلولیت آنان که مانع از ماموریت کاری آنها نباشد، بلامانع می باشد.

سایر امتیازات

براساس مصوبه شماره ۲۰۰/۱۳۷۳۶ مورخ ۱۳۹۰/۰۶/۱۴ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ۱۰ درصد به امتیار مکتسبه حافظان قران دارای درجات (۱تا ۳) برای حافظسن درشغل کارشناس امور فرهنگی ، معمول خواهد گردید. ضمنا در این آزمون شغل کارشناس امور فرهنگی صرفاً در مشاغل وزارت ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌بینی شده است

همچنین برای مشاغلی که شرایط احراز آنها دیپلم می باشد درجه ۵ حفظ قرآن از لحاظ استخدامی همتراز دیپلم می‌باشد و امتیاز ذکر شده نیز به افراد واجد شرایط اعلام شده در متن آگهی استخدامی منتشر و تخصیص خواهد یافت

>بخش پنجم : مراحل ثبت نام

ثبت نام به صورت اینترنتی از روز یکشنبه ۳۰ دیماه ۱۳۹۷ تا پایان روز سهشنبه ۹ بهمن ماه ۱۳۹۷ انجام خواهد پذیرفت.

تذکر بسیار مهم : تاکید میگردد؛ مدتزمان تعیینشده برای ثبت نام در امتحان مشترک فراگیر تمدید نمیگردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به ثبت نام اقدام نموده و توصیه می شود از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.

داوطلب متقاضی استخدام در دستگاههای اجرایی باید در زمان ثبت نام در امتحان مشترک فراگیر، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد.

الف) تهیه فایل اسکن شده از مدارک :

۱ .عکس پرسنلی : داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق سامانه ثبتنام اینترنتی در اختیار داشته باشد :

– عکس(۴ *۳تمام رخ) که در سال جاری گرفته شده باشد؛

– با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۳۰۰* ۲۰۰پیکسل و حداکثر ۳۰۰*۴۰۰پیکسل باشد؛

– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد؛

– حجم فایل ذخیره شده باید حداقل ۱۵ کیلوبایت و حداکثر ۷۰ کیلوبایت باشد؛

– حاشیه های زائد عکس اسکن شده باید حذف شده باشد؛

– حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد؛

تذکر (۱) اسکن و استفاده از عکس روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …) قابل قبول نیست و لازم است داوطلبان از اصل عکس پرسنلی و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.

تذکر (۲) عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.

تذکر (۳) در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطلشده و حق شرکت در امتحان مشترک فراگیر از وی سلب میگردد. لازم به ذکر است با توجه به مشکلات به وجود آمده در امتحانات مشترک فراگیر قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبت نام می کنند رخ داده است، تاکید می گردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام می دهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباه از طرف داوطلب، تخلف محسوب شده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

کارت ملی
مدارک لازم برای استفاده از سهمیه ایثارگران ۵ درصد و یا معلولین عادی
*۴. مدرک تحصیلی

*۵. کارت پایان خدمت/معافیت دائم(صرفاً جهت آقایان)

تذکر(۱ :(داوطلب باید تصویر اسکن شده از مدارک ذکر شده در بندهای ۲ تا ۵ را با در نظر گرفتن مشخصات زیر آماده نموده و در هنگام ثبتنام به صورت فایل با فرمت JPG در سامانه بارگذاری نماید.

– تصویر با وضوح و کیفیت لازم باشد؛

– حداقل ۳۰ کیلوبایت و حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت باشد؛

– حاشیه های زائد حذف و ترجیحاً رنگی باشد.

تذکر (۲ ) بارگذاری مدارک مطروحه در بندهای ۴ و ۵ برای ثبت نام الزامی نبوده و صرفاً داوطلبانی که قبل از شروع ثبت نام موفق به دریافت مدارک فوقالذکر شده، میتوانند مدارک مورد نظر را در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند. بدیهی است سایر داوطلبانی که تا روز برگزاری آزمون فارغالتحصیل گردیده و یا خدمت آنها به پایان خواهد رسید، در صورت کسب حد نصاب نمره لازم و قرار گرفتن در سقف چند برابر ظرفیت مورد نیاز، در زمان بررسی مدارک داوطلبان، تصویر مدارک مورد نیاز از آنها اخذ خواهد شد. بدیهی است در هر صورت، در زمان بررسی مدارک به همراه داشتن اصل مدارک مورد اشاره ضروری است.

و) زمان برگزاری ششمین امتحان مشترک فراگیر و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون:

کارت شرکت در امتحان مذکور، از تاریخ ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۷ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس www.hrtc.ir قرار خواهد گرفت. ششمین امتحان مشترک فراگیر در روز جمعه ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۷ در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها یا حوزه ها برگزار خواهد شد. ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان، نزدیکترین حوزه برگزاری آزمون به «شهرستان اعلام شده داوطلب در فرم ثبت نام جهت روز آزمون» می باشد که در فرم ثبت نام درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری امتحان مشترک فراگیر بر روی کارت شرکت در امتحان مشترک فراگیر درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در امتحان مشترک فراگیر، به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای امتحان توسط دستگاه اجرایی مربوط، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

>بخش ششم : مراحل و نحوه اعلام نتیجه
بر اساس دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاههای اجرایی منضم به بخشنامه شماره ۹۷۵۷/۹۳/۲۰۰ مورخ ۱۹/۰۷/۱۳۹۳ و اصلاحیه آن به شماره ۱۱۷۲۶۶۰ مورخ ۲۶/۰۲/۱۳۹۶ سازمان اداری و استخدامی کشور، مرحله تعیین حد نصاب علمی و مرحله معرفی افراد جهت مصاحبه استخدامی به شرح زیر صورت میپذیرد:

الف) کسب حدنصاب علمی:

معرفی داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه استخدامی و سایر مراحل استخدام، منوط به کسب حد نصاب لازم در آزمون کتبی بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده بر اساس ترتیب نمرات مکتسبه، سهمیه های قانونی و با رعایت سایر قوانین و مقررات جاری، مطابق قواعد زیر میباشد:

پس از برگزاری امتحان مشترک فراگیر، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه های عمومی و تخصصی محاسبه و حد نصاب امتحان، معادل پنجاه درصد (۵۰ درصد) بالاترین نمره مکتسبه در آن امتحان مشترک فراگیر با ارزش وزنی چهل درصد (۴۰ درصد) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰ درصد) برای حیطه تخصصی در هر شغل محاسبه و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان قرار میگیرد. در این مرحله امتیازات و سهمیه های قانونی ذکر شده در متن آگهی (به استثنای موارد ذکر شده در بندهای ۷ و ۱۰ سهمیه ایثارگران) اعمال نخواهد شد. پس از تعیین حدنصاب در امتحان مشترک فراگیر مراحل زیر انجام خواهد پذیرفت:

۱) داوطلبان فاقد حد نصاب، از ادامه سایر مراحل استخدامی حذف و صرفاً کارنامه آزمون کتبی از طریق سامانه امتحانات جهت اطلاع برای آنها قابل مشاهده خواهد بود.

۲ (معرفی افراد در سقف چند برابر ظرفیت برای سایر مراحل استخدام، در صورت کسب حد نصاب پس از اعمال امتیازات و سهمیههای قانونی ذکر شده در متن آگهی و بر اساس نمره کل آنان با وزن چهل درصد (۴۰ درصد) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰ درصد) برای حیطه تخصصی نمرات این افراد انجام خواهد شد .

تذکر: کسب حد نصاب نمره علمی لازم در امتحان مشترک فراگیر، هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمیکند و معرفی افراد به ترتیب نمره فضلی آنان، صرفا از میان کسانی که حدنصاب نمره لازم را کسب نمودهاند صورت می پذیرد.

ب) انتخاب و اعلام لیست چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین دارندگان حدنصاب علمی:

انتخاب افراد چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک صرفاً از بین داوطلبانی که حد نصاب لازم را کسب نمودهاند، بر اساس نمره کل آنان با وزن چهل درصد (۴۰ درصد) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰ درصد) برای حیطه تخصصی نمرات این افراد و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل صورت میپذیرد.

تذکر مهم: نمره کل افراد در کارنامه اولیه صادرشده از سوی موسسه مجری، صرفاً بر اساس اطلاعات خوداظهاری داوطلب (امتیازات و سهمیههای قانونی) بوده و نتیجه نهایی نمرات آنها، پس از بررسی، انطباق و اعمال مستندات مربوط به امتیازات و سهمیههای قانونی و تایید آن توسط دستگاه اجرایی مربوطه، اعلام خواهد گردید.

ج) انتخاب و اعلام لیست دو یا سه برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه استخدامی از بین دارندگان حدنصاب آزمون علمی:

انتخاب افراد دو یا سه (۲ یا ۳ )برابر ظرفیت در هر شغل محل (در صورت وجود داوطلب واجد شرایط) جهت انجام مصاحبه های استخدامی صرفاً از بین دارندگان حدنصاب مرحله قبل که مدارک آنان بررسی و مورد تایید قرار گرفته است، بر اساس نمره کل آنان با وزن چهل درصد (۴۰ درصد) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰ درصد) برای حیطه تخصصی نمرات این افراد و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی در هر یک از آزمونهای کتبی (عمومی و تخصصی)، به تعداد دو یا سه برابر ظرفیت در هر شغل محل صورت می پذیرد.

د) معرفی به گزینش (انتخاب یک برابر ظرفیت:

۱ (پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، معرفی افراد به گزینش بر اساس مجموع نمره کل نهایی آنان با وزن هفتاد درصد (۷۰ درصد) برای آزمونهای کتبی (عمومی و تخصصی) و سی درصد (۳۰ درصد) برای مصاحبه استخدامی و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیههای قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش (نفر اصلی) خواهد بود.

۲ (در صورت عدم برگزاری مصاحبه استخدامی، انتخاب نفر اصلی صرفاً بر اساس نمره کل اولیه آنان با وزن چهل درصد (۴۰ درصد) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰ درصد) برای حیطه تخصصی نمرات این افراد و با در نظر گرفتن امتیازات و سهمیه های قانونی برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل صورت می پذیرد.

بخش هفتم : تذکرات مهم

۱ .به منظور احراز مهارت های پایه و عمومی فنّاوری اطلاعات افراد واجد شرایط جهت استخدام در مشاغل تخصصی، کارشناسی و بالاتر (موضوع تبصره دو ماده (۴۲) قانون مدیریت خدمات کشوری) پذیرفته شدگان نهایی موظفند حداکثر یک ماه پس از اعلام تایید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارتهای هفتگانه (ICDL صادره از مراکز و موسسات تایید صلاحیت شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور را ارائه نمایند. بدیهی است کسانی که فاقد گواهینامه های مذکور می باشند و یا گواهینامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده نمی باشد، موظفند برای شرکت در آزمون تعیین سطح و دریافت گواهینامه مذکور به یکی از مراکز تعیین صلاحیت شده در بخش اعتبار سنجی موسسات آموزشی (با عنوان موسسات تعیین صلاحیت شده) که در درگاه الکترونیکی سازمان اداری و استخدامی کشور قابل مشاهده می باشد، مراجعه نمایند.

۲ .استخدام افراد با رعایت سایر قوانین و مقررات برای تمامی دستگاههای اجرایی به صورت پیمانی (به استثنای آزمون بکارگیری قراردادی سازمان امور مالیاتی کشور) میباشد.

۳ .مدارک تحصیلی فارغالتحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر، حداکثر ۲ ماه پس از اعلام نتیجه باید به تایید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.

۴ .داوطلبان صرفاً در صورتی میتوانند در امتحانات مشترک فراگیر ثبت نام نمایند که مدرک تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) آنان مطابق با عناوین مدرک تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) مندرج در شرایط احراز مشاغل قید شده در آگهی استخدامی یکسان بوده و همچنین عنوان مدرک تحصیلی ثبت نامی داوطلب (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه وی عیناً همان مقطع، رشته و گرایش تحصیلی درج گردیده باشد

تذکر (۱ ): در صورتی که برای برخی از رشته های تحصیلی در آگهی استخدامی منتشره، گرایش خاصی ذکر شده باشد، صرفاً فارغالتحصیلان همان رشته و گرایش تحصیلی می توانند در آزمون ثبت نام نمایند. اما در صورتی که هر یک از رشته های تحصیلی بدون ذکر گرایش در آگهی درج شده باشد، فارغ التحصیلان کلیه گرایش های آن رشته تحصیلی در مقطع مورد نظر، می توانند در آزمون استخدامی ثبت نام نمایند

تذکر (۲ ): از آن جایی که تایید شرایط احراز هر یک از مشاغل، صرفاً بعهده شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور میباشد و تصویب مقاطع، رشته و گرایشهای تحصیلی جدید صرفاً با پیشنهاد دستگاه و تایید شورای مذکور، قبل از انتشار آگهی استخدامی امکان پذیر میباشد، بنابراین داوطلبانی که در مرحله بررسی مدارک، از لحاظ شرایط احراز اعلام شده در آگهی استخدامی منتشره، غیر واجد شرایط تشخیص داده شوند از ادامه فرایند استخدام حذف و معرفی آنان در این مرحله، کان لم یکن تلقی گردیده و هیچگونه حق و امتیازی برای داوطلب ایجاد نکرده و متقاضی حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

۵ .دارندگان مدارک تحصیلی پایینتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در آگهی و همچنین مدارک تحصیلی معادل، حق شرکت در امتحان مشترک فراگیر را ندارند.

۶ .افراد دارای مدارک بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده، برای شرکت در آزمون می بایست مدرک مقطع تحصیلی ذکر شده در آگهی را داشته باشند. بدیهی است صدور حکم کارگزینی پذیرفته شدگان بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در آگهی استخدامی می باشد.

۷ .داوطلبان استخدام می بایست سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند را داشته باشند. در صورت عدم تایید توانایی داوطلبان استخدام توسط دستگاه مربوطه در مرحله مصاحبه استخدامی و معاینه پزشکی، مرجع رسیدگی به اعتراض داوطلبان، شورای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مربوطه می باشد.

۸ .با توجه به اینکه، دستگاه های استخدام کننده مدارک متقاضیان معرفی شده دو یا سه برابر را پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی بررسی خواهند نمود، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلی، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، سن، ایثارگری، معلولین عادی و سابقه اشتغال غیررسمی در دستگاههای اجرایی (برای محاسبه حداکثر سن) و همچنین اطلاعات خود اظهاری داوطلب در تقاضانامه ثبت نامی، مغایر با شرایط مندرج در این آگهی، هیچگونه حقی و امتیازی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از امتحان مشترک فراگیر، اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی و حتی در صورت پذیرش نهایی، داوطلب از سایر فرآیند جذب و استخدام حذف خواهد شد و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

۹ .مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در مفاد آگهی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان بررسی مدارک، مصاحبه و گزینش بر عهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل امتحان مشترک فراگیر، مسابقه و جذب، محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی باشد، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر میشود.

۱۰ .اسامی پذیرفته شدگان پس از تایید مراجع ذیصلاح از طریق درگاه سامانه امتحانات یا مسابقات استخدامی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید

روزشمار ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی

مرحله انجام کارتاریخ
ثبت نام اینترنتیاز تاریخ یکشنبه 30 دی‌ماه 1397 تا پایان روز سه شنبه 9 بهمن‌ ماه 1397 (این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد)
 ویرایش اطلاعات از تاریخ یکشنبه 30 دی‌ ماه 1397 تا پایان روز سه شنبه 9 بهمن‌ ماه 1397
دریافت کارت ورود به جلسه آزموناز تاریخ دوشنبه 13 اسفند ماه 1397
آزمون کتبیروز جمعه 17 اسفند ماه 1397

جهت دانلود دفترچه راهنمای آزمون اینجا کلیک کنید

جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک نمایید

درباره ی haqjoo

مطلب پیشنهادی

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاک

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاکReviewed by وحید on Apr 18Rating: 5.0اصلاحیه دفترچه آزمون استخدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *