سه شنبه , 29 اسفند 1402 - 3:00 بعد از ظهر

ثبت ۱۴۰ ازدواج در سایت همسریابی تبیان

ثبت ۱۴۰ ازدواج در سایت همسریابی تبیانReviewed by حمید انتظاری on Sep 4Rating: 5.0ثبت ۱۴۰ ازدواج در سایت همسریابی تبیانمدیر پروژه همسان گزینی تبیان گفت: از ۲۵ خرداد تا کنون ۱۶ هزار و۵۰۰ نفر در بخش همسان گزینی سایت تبیان اطلاعات خود را ثبت کرده اند

ثبت ۱۴۰ ازدواج در سایت همسریابی تبیان

مدیر پروژه همسان گزینی تبیان گفت: از ۲۵ خرداد تا کنون ۱۶ هزار و۵۰۰ نفر در بخش همسان گزینی سایت تبیان اطلاعات خود را ثبت کرده اند و ۱۴۰ ازدواج انجام شده است.
زهره حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این طرح با اشاره به اینکه طرح همسان گزینی دارای ۴ رکن اصلی شبکه معرفین، مشاوران، راستی آزمایی و امنا است، بیان کرد: هدف از اجرای این طرح آن است که الگویی مناسب بر مبنای سبک زندگی اسلامی ایرانی برای ازدواج جوانان ارائه گردد که آسیب هایی که در سایر سایت های همسریابی وجود دارد، از طریق اجرای این طرح از بین برود.
وی افزود: از ۲۵ خرداد که این طرح به صورت رسمی رونمایی شد با استقبال خوبی مواجه بوده است و از آن زمان تا کنون ۱۶ هزار و۵۰۰ نفر در بخش همسان گزینی سایت تبیان اطلاعات خود را ثبت کرده اند که بر این اساس معرفی های زیادی صورت گرفته  و تا کنون ۱۴۰ ازدواج انجام شده است.
حسینی با بیان اینکه پروسه معرفی نسبتاً طولانی است و افراد سه ماه وقت برای شناسایی یکدیگر دارند. در پاسخ به این سئوال که ازدواج ها تا چه اندازه موفق بوده اند، بیان کرد: در چارچوب این طرح هر ۶ ماه یک بار میزان رضایتمندی زوج ها از ازدواج ارزیابی می شود. بر این اساس اولین موردهایی که ازدواج کرده اند و نزدیک به۶ماه از ازدواجشان می گذرد اکنون مورد ارزیابی مشاوران قرار گرفته اند و تا کنون هیچ مشکلی گزارش نشده است.
وی گفت: زوج هایی که از طریق سرویس همسان گزینی تبیان ازدواج می کنند پس از ۶ ماه و ارزیابی ازدواج شان در صورت رضایتمندی بسته های آموزشی مرتبط را دریافت می کنند و در صورت عدم رضایت آموزش های جدیدی دریافت کرده و به مشاور خانواده درمانگر ارجاع داده می شوند.
مدیر پروژه همسان گزینی تبیان درباره آمار ثبت نام ها گفت: بیشترین ثبت نامی ها متولدین دهه ۶۰ بوده اند. همچنین ۸ درصد از متقاضیان سایت افرادی بوده اند که سابقه ازدواج قبلی داشته اند که همسرشان فوت شده و یا متارکه کرده اند و۹۲ درصد افرادی هستند که سابقه ازدواج ندارند.
وی ادامه داد: به لحاظ تحصیلات نیز بیشترین سطح تحصیلی کارشناسی و سپس کارشناسی ارشد و دکترا هستند و از نظر وضعیت اقتصاذی و جایگاه مالی افراد نیز اغلب متقاضیان قشر متوسط جامعه هستند.
حسینی درباره میزان رضایتمندی خانواده ها از این نوع ازدواج گفت: در واقع معرفی از طرف واسطه ها به خانواده افراد صورت می گیرد و مفهوم این نوع معرفی این نیست که دختر و پسر با یکدیگر در ارتباط باشند. قطعا به خاطرنوپا بودن طرح ممکن است مخالفت هایی وجود داشته باشد و یا فرهنگ سازی لازم برای اعتماد خانواده ها وجود نداشته باشد اما اگر کار به شکل درست و مناسبی انجام شود کم کم اعتماد خانواده ها جلب می شود.
وی تصریح کرد: زمانی که پس از معرفی ادامه کار به خانواده سپرده می شود ، برای ملاقات فرزندان با یکدیگر به ورت سنتی عمل می شود و اگر خانواده ها تمایل داشته باشند تحت نظارت بیرون از منزل نیز ملاقات خواهند کرد.
حسینی درباره تفاوت طرح همسان گزینی با سایر سایت های همسریابی اظهار داشت: سایت های همسریابی زیادی وجود دارند که متاسفانه روش های مناسبی را برای ازدواج جوانان انتخاب نکرده اند ، ما حدود یک سال این طرح را مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانیم به مدلی دست پیدا کنیم که مورد قبول نظام و مبتنی بر نظام دینی و امر واسطه گری در دین به عنوان امری مقدس باشد . از طرفی هر مجموعه دیگری که بتواند در این زمینه فعالیت مناسبی داشته باشد؛ مجوزهای لازم را داشته باشد و مورد تایید نظام و حاکمیت باشد، ما کاملا آماده همکاری با این مجموعه ها هستیم و از هم افزایی در این زمینه کاملا استفبال می کنیم .
وی گفت: زمانی که این طرح را با نهادهای مربوطه مطرح کردیم مورد تأیید قرار گرفت و کار رونمایی نیز با همکاری وزارت ورزش و جوانان صورت گیرد. شورای فرهنگ عمومی نیز کار ما را مورد تأیید قرار داد و پلیس فتا و به طور کل مجموعه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز تنها این سایت را به رسمیت شناخت.
حسینی در پاسخ به این سئوال که آیا وزارت ورزش و جوانان همچنان حامی طرح است، گفت: همکاری خوبی با وزارت ورزش و جوانان داشته ایم و همچنان آمادگی لازم برای همکاری ادامه دار و بلند مدت با این وزارتخانه محترم را داریم.
وی همچنین با بیان اینکه عبارت همسان گزینی را برای این طرح انتخاب کردیم چرا که معادل فارسی واژه «کفو» در مفاهیم دینی است، اظهار داشت: بر این اساس افرادی که بیشترین تناسب را دارند و کفو همدیگر هستند؛ برای هم انتخاب می شوند. اما متآسفانه پس از این انتخاب، وبلاگ ها و  سایت های زیادی با این نام راه اندازی شد و حتی برخی از سایت های همسریابی با استفاده از این عنوان به تبلیغات محیطی دست زدند و سعی نمودند از موج ایجاد شده جهت تبلیغات و اطلاع رسانی این پروژه ، سوء استفاده نمایند.
حسینی افزود: تاکید می کنم که خدمات همسان گزینی تبیان تنها سرویس رایگان در این زمینه است و سایر سایت هایی که در این زمینه فعالند از متقاضیان خود هزینه های هنگفتی دریافت می دارند. به همین دلیل نیز از متقاضیان تقاضا می کنم اگر برای یافتن نشانی اینترنتی همسان گزینی تبیان از موتورهای جستجو استفاده می کنند حتما عبارت “همسان گزینی تبیان” را به موتورهای جستجو داده و برای استفاده از خدمات همسان گزینی تبیان حتما به آدرس Hamsan.tebyan. net مراجعه کنند.

درباره ی haqjoo

مطلب پیشنهادی

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاک

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاکReviewed by وحید on Apr 18Rating: 5.0اصلاحیه دفترچه آزمون استخدام …

5 دیدگاه

  1. باسلام مرسی به خاطر مطالب فوق العادتون

  2. سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران
    وبسایت به این خوبی سپاسگزارم

  3. سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست
    اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم

  4. سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز
    در زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایتا هستید
    واقعا ممنون ..خسته نباشید.

  5. سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *