پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 8:32 بعد از ظهر

دانلود جزوه احکام ویژه گزینش آزمون قضاوت

دانلود جزوه احکام ویژه گزینش آزمون قضاوتReviewed by حق جو on Aug 13Rating: 5.0دانلود جزوه احکام ویژه گزینش آزمون قضاوتآنچه پیش روی شماست "خلاصه نویسی" اینجانب از کتاب احکام عمومی جلد ١ و ٣ نوشته آقای محمد وحیدی(کتاب آموزشی حوزه)

دانلود جزوه احکام ویژه گزینش آزمون قضاوت

ملاحظات:

آنچه پیش روی شماست “خلاصه نویسی” اینجانب از کتاب احکام عمومی جلد ١ و ٣ نوشته آقای محمد وحیدی(کتاب آموزشی حوزه) و آموزش فقه آقای فلاح زاده ، به روش” پرسش و پاسخ ” برای آمادگی گزینش قضات میباشد؛ازین رو ازبیان تمام مسایل مطرح ذیل عناوین مرتبط چشم پوشی کرده ام و فقط آنچه به زعم بنده حقیر قابلیت طرح پرسش درگزینش را داشت ذکر شده است. این اغماض در انتخاب عناوین مطروحه نیز صورت گرفته واز بیان مباحثی چون حج ،زکات ،احکام بانوان و… خود داری شده است.

با توجه به تجربه ھای متفاوت دوستان در مورد تعداد سوالات پرسیده شده ،گاھی مجبور به اجمال وگاھی تفصیل مطالب شده ام. این اجمال به دلیل کم اھمیتی مطالب در گزینش و تفصیل آن گاھی به دلیل اھمیت مطلب از لحاظ احتمال پرسش(شکیات نماز) و گاھی به دلیل نشان دادن تسلط داوطلب در امور شرعی بوده است(بحث ولایت فقیه وکفن میت) لذا برای دوستانی که وقت کافی برای مطالعه ندارند اھم مطالب با علامت***مشخص شده است.

در بعضی از مطالب اطلاعات لازم از مباحث تفسیری و اصول عقاید و… ( روش انتخاب مرجع تقلید،اصول وفروع دین ،شان نزول سوره کوثر دربحث حمدوسوره و تشھدو…)به سلیقه اینجانب مطرح شده است که تناسبی با کتب احکام عمومی ندارد.
لازم به ذکر است مبحث ولایت فقیه با توجه به سیر کتاب مکاسب به عنوان اھم کتب فقھی ونیز اھمیت گزینشی آن در این نوشتار مطرح گشته که در بیان مطالب این عنوان، کتب :مکاسب ،ولایت فقیه حضرت امام قدس سره و آیت لله مصباح یزدی دامت برکاته مورد توجه بوده است.

در اغلب مسایل و موارد اختلافی نظر حضرت امام خمینی قدس سره ملاک قرار گرفته است. این نوشتار درمقام بیان احکام کاربردی نمیباشد پس دقت بفرمایید در مسایل مبتلا به، به مرجع خود رجوع کنید.

دانلود جزوه احکام ویژه گزینش آزمون قضاوت

دانلود جزوه احکام ویژه گزینش آزمون قضاوت

دانلود جزوه احکام ویژه گزینش آزمون قضاوت

درباره ی haqjoo

مطلب پیشنهادی

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاک

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاکReviewed by وحید on Apr 18Rating: 5.0اصلاحیه دفترچه آزمون استخدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *