جمعه , 31 فروردین 1403 - 2:11 بعد از ظهر

نقش موثر دادستان در احقاق حقوق عامه

نقش موثر دادستان در احقاق حقوق عامهReviewed by حق جو on Sep 21Rating: 4.0نقش موثر دادستان در احقاق حقوق عامهدادستان کل کشور با اشاره احقاق حقوق عامه از سوی دادستانی گفت: در این راستا دادستان کل به موضوعاتی از جمله تجاوز به منابع و جنگل‌ها ورود می‌کند.

نقش موثر دادستان در احقاق حقوق عامه

دادستان کل کشور با اشاره احقاق حقوق عامه از سوی دادستانی گفت: در این راستا دادستان کل به موضوعاتی از جمله تجاوز به منابع و جنگل‌ها ورود می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در دیدار با داتو سری حاجی محمد افندی بن علی همتای مالزیایی خود گفت: استقلال قوا در جمهوری اسلامی باعث می‌شود رسیدگی به شکایات و دعاوی بدون هیچ گونه وابستگی و تأثیرگذاری انجام شود. وی با بیان اینکه دستگاه قضایی ایران از چند بخش مختلف تشکیل شده است، افزود: تحقیقات مقدماتی در دادسراها و محاکمه در دادگاه‌ها انجام می‌شود. منتظری با اشاره به احقاق حقوق عمومی به عنوان یکی از وظایف دادستان کل  گفت: دادستانی به هرآنچه که مربوط به حقوق عمومی باشد همچون تجاوز به منابع و جنگل‌ها دادستان ورود پیدا می‌کند. وی با بیان اینکه احکام صادره توسط دادگاه‌ها اغلب قبل تجدیدنظر است، گفت: دادگاه بدوی، دادگاه تجدیدنظر، دادگاه کیفری یک و محاکم دیوان عالی کشور از جمله محاکم رسیدگی‌کننده در دستگاه قضایی ایران محسوب می‌شوند.
دادستان کل کشور گفت: سازمان‌هایی همچون پزشکی قانونی، سازمان زندان‌ها، ثبت اسناد و املاک از جمله سازمان‌های تابعه قوه قضاییه به شمار می‌روند.
به گفته منتظری،۴۵۰ دادستان در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها فعال هستند. وی با بیان اینکه نظارت دادستان کل بردادسراها معمولا از چند طریق است، افزود:بخشی از این نظارت‌ها میدانی و با اعزام قضات به مراکز استان‌ها صورت می‌گیرد. داتو سری حاجی محمد افندی بن علی در دیدار با دادستان کل کشور اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌های من مربوط به ارایه مشاوره به رییس جمهور و بخشی دیگر صدور حکم است، به عبارتی کلیه احکام از سوی من صادر می‌شود.

درباره ی haqjoo

مطلب پیشنهادی

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاک

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاکReviewed by وحید on Apr 18Rating: 5.0اصلاحیه دفترچه آزمون استخدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *