جمعه , 10 فروردین 1403 - 9:41 قبل از ظهر

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاک

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاکReviewed by وحید on Apr 18Rating: 5.0اصلاحیه دفترچه آزمون استخدام سازمان ثبت اسناد و املاک (منبع: سایت آزمون جهاد دانشگاهی)به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز به صورت استخدام قرارداد انجام کار معین در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از محل مجوز شماره 411395 مورخ 1398/07/24 سازمان اداری و استخدامی کشور، شرایط و ضوابط عمومی و تخصصی برای استخدام در سراسر کشور به شرح زیر اعلام می گردد:

به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز به صورت استخدام قرارداد انجام کار معین در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از محل مجوز شماره ۴۱۱۳۹۵ مورخ ۱۳۹۸/۰۷/۲۴ سازمان اداری و استخدامی کشور، شرایط و ضوابط عمومی و تخصصی برای استخدام در سراسر کشور به شرح زیر اعلام می گردد:
مهلت ثبت نام تا ۱۱ اردیبهشت ۹۹ میباشد.

شرایط عمومی

۱. داشتن تابعیت ایران
۲٫ اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۳٫ التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۴٫ انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان
۵٫ داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند.
۶٫ عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
۷٫ نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
۸٫ عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذی صلاح.
۹٫ داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی و یا بازنشسته باشند.
۱۰٫ داشتن حداقل بیست (۲۰) سال تمام و حداکثر سی (۳۰) سـال تمام برای دارندگان مدارک تحصـیلی دیپلم، حداکثر سی و پنج (۳۵) سال تمام برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر چهل (۴۰۰) سـال تمـام برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر چهـل و پنج (۴۵) سال تمـام برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری.
تبصـره ۱: جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصـد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شـرط حداکثر سن معاف می باشند و سایر مشمولین سهمیه ۲۵ درصـد و ۵ درصـد در صـورت ثبت نام در آزمون، ضـمن رعایت تبصـره ۲ همین ماده، مکلف به رعایت حداکثر سـن های اعلام شده در این دفترچه می باشند، در غیر این صورت از سایر فرایند استخدام حذف خواهند شد.
تبصـره ۲: موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذی ربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
– پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال
– داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها
– میزان مدت خدمت ضرورت
– داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تمام وقت در وزارتخانه و موسسات و شرکت های دولتی، بانک ها و شرکت های تحت پوشش آن ها، شـرکت های بیمه های دولتی، شهرداری ها و موسسـات و شرکت های دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موسسـات و شرکتهای ملی و مصادره شـده که به نحوی از بودجه و کمک دولت اسـتفاده می کنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشـش آنها از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیررسمی آن ها.

تـذکر (۱): ملاک عمـل در محـاسبـه تاریخ فراغت از تحصیل و کارت پایان خدمت، روز برگزاری آزمون (۱۳۹۹/۰۳/۳۰) می باشد. ملاک زمان فراغت از تحصیل، تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در گواهینامه موقت یا دانشنامه می باشد.
تذکر (۲): ملاک عمل برای محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت نام(۱۳۹۹/۰۱/۳۰) می باشد.

مواد آزمون مواد عمومی آزمون

مواد آزمون عمومی برای تمامی مشاغل عبارتند از:

۱٫ فناوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه ICDL)

۲٫ ریاضی و آمار مقدماتی

۳٫ زبان و ادبیات فارسی

۴٫ معارف اسلامی

۵٫ زبان انگلیسی عمومی

۶٫ اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی

۷٫ هوش و توانمندی های عمومی

تبصره: اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوال های معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوال های آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.

 مواد آزمون تخصصی

مواد آزمون تخصصی برای هر یک از مشاغل در جدول زیر آمده است:

ردیفشغلمواد آزمون تخصصی
۱فعالیت های مربوط به متصدی امور دفتریتئوری های مدیریت و برنامه ریزی – حقوق اداری – حقوق اساسی – گزارش نویسی
۲فعالیت های مربوط به کاردان ثبت اسناد و املاک (بایگان)قانون مدنی – قانون تجارت – قانون ثبت اسناد و املاک – قانون دفاتر اسناد رسمی – قانون امور حسبی – قانون اجرای احکام مدنی – آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا
۳فعالیت های مربوط به کارگزینتئوریهای مدیریت و تجزیه و تحلیل سیستمها – مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی – روانشناسی صنعتی و سازمانی – قوانین مدیریت خدمات کشوری، کار و تامین اجتماعی
۴کارشناس تحلیلگر سیستمپایگاه داده ها – تحلیل و طراحی سیستم ها – شبکه های کامپیوتری و امنیت شبکه – طراحی الگوریتم و ساختمان داده ها
۵فعالیت های مربوط به مسئول ابلاغ و اجراآئین دادرسی – حقوق اساسی – حقوق جزا (عمومی و اختصاصی) – قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی – آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی
۶فعالیت های مربوط به سرایدارآزمون تخصصی ندارد
تذکر: کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهار گزینه ای با ضریب یک (۱) می باشند.
ضمنا به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

ثبت نام به صورت اینترنتی از روز شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۹ تا پایان روز پنچ شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ انجام خواهد پذیرفت. متقاضیان باید در مدت زمان فوق، نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.

الف) مطالعه شرایط آزمون
داوطلب متقاضی استخدام در آزمون، باید در زمان ثبت نام، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد. دفترچه آزمون در صفحه اول سامانه جهت دریافت و مطالعه داوطلبین قرار گرفته است. اکیداً توصیه می شود داوطلبین محترم، قبل از هر گونه اقدام بر روی سامانه، شرایط و ضوابط آزمون را مطالعه و سپس نسبت به پرداخت هزینه و ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.

ب) تهیه فایل اسکن شده از مدارک

عکس پرسنلی: داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق سامانه ثبت نام اینترنتی در اختیار داشته باشد:
– عکس ۴*۳ (تمام رخ) که در سال جاری گرفته شده باشد:
– با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۳۰۰*۲۰۰ و حداکثر ۴۰۰*۳۰۰ پیکسل باشد؛
– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد؛
– حجم فایل ذخیره شده باید حداقل ۱۵ کیلوبایت و حداکثر ۷۰ کیلوبایت باشد؛
– حاشیه های زائد عکس اسکن شده باید حذف شده باشد؛
– حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد؛
تذکر (۱): اسکن و استفاده از عکس روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …) قابل قبول نیست و لازم است داوطلبان از اصل عکس پرسنلی و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تذکر (۲): عکس خواهران باید با حجاب بوده و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تذکر (۳): درصـورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شــده و حق شـرکت در آزمون از وی سلب می گردد. لازم به ذکر است با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های استخدامی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضـوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبت نام میکنند رخ داده است، تـاکید می گردد چنان چه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام می دهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید، تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شـما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباه از طرف داوطلب، تخلف محسوب شده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
کارت ملی
تذکر ۱: داوطلب باید تصویر کارت ملی خود را به صـورت فایل با فرمت JPG و با وضوح و کیفیت بالا در سامانه بارگذاری نماید. جحم این فایل حداقل ۳۰ کیلو بایت و حداکثر ۲۰۰ کیلو بایت باشد و حاشیه های زائد حذف و ترجیحاً رنگی باشد.
ج) پرداخت وجه
متقاضیان واجد شرایط، پس از مطالعه دقیق شرایط آزمون، باید با مراجعه به منوی «آزمون» در صفحه اول سامانه، بر روی گزینه «پرداخت هزینه» کلیک کرده و مبلغ ۸۶۰/۰۰۰ ریال هزینه ثبت نام در آزمون را به اضافه ۵/۰۰۰ ریال خدمات پیامکی پرداخت نمایند. جهت این امر، داشتن کارت بانکی به همراه رمز اینترنتی و کد CVV2 مورد نیاز می باشد.

«توکن پرداخت»، کد منحصر به فرد و مخصوص هر داوطلب است که در صورت اقدام موفق داوطلب جهت پرداخت هزینه ثبت نام به داوطلب اختصاص می یابد. لذا ضروری است داوطلبین این کد «توکن پرداخت»، را (به شماره تلفن همراه داوطلب نیز پیامک می گردد) تا پایان مراحل ثبت نام و دریافت «کد رهگیری» نز خود نگهداری نمایند. همچنین این کد، با کد ملی و شماره تلفن همراه ثبت شده در ابتدای فرآیند پرداخت، در سامانه قابل بازیابب خواهد بود.
تذکر۱: در صورتی که داوطلب بلافاصله پس از پرداخت هزینه، امکان ثبت نام و انجام فرآیند مربوط به آن ها را نداشته باشد، با در دست داشتن کد رهگیری پرداخت، می تواند در زمان دیگری اقدام به ثبت نام نماید. برای این امر، می بایست از منوی آزمون (در صفحه اول سامانه)، گزینه «ثبت نام در آزمون» را انتخاب و پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی، اقدام به ثبت نام نماید.
تذکر۲: در صورتی که داوطلب به هر دلیل پس از پایان موفقیت آمیز مراحل پرداخت هزینه، به توکن پرداخت خود دسترسی نداشته باشد، برای بازیابی توکن پرداخت، از منوی آزمون (در صفحه اول سامانه)، گزینه «بازیابی کد رهگیری اتوکن» را انتخاب و پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی، دوباره توکن پرداخت برای ایشان پیامک می شود.
تذکر ۳: به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی، به هیچ وجه مسترد نمی گردد.

کارت شرکت در آزمون، از تاریخ ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۹ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه ۳۰ خرداد ماه ۱۳۹۹ در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استان ها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان، نزدیک حوزه برگزاری آزمون به «شهرستان اعلام شده داوطلب در فرم ثبت نام جهت روز آزمون» می باشد که در فرم ثبت نام درج خواهند نمود.ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون، به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و اصل مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط سازمان ثبت اسناد و مدارک کشور، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
تذکر: داوطلبان گرامی می توانند حوزه برگزاری آزمون خود را استانی غیر از استان محل سکونت خود انتخاب نمایند، به عنوان مثال ساکنین شهر کاشان، می توانند استان قم را به عنوان محل برگزاری آزمون انتخاب کنند که فاصله آن نسبت به شهر اصفهان (که مرکز استان خودشان هست) کمتر می باشد.

درباره ی haqjoo

مطلب پیشنهادی

ثبت‌نام آزمون وکالت ۹۶ آغاز شد

آیین‌نامه تعرفه حق‌الوکاله، حق‌المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری

آیین‌نامه تعرفه حق‌الوکاله، حق‌المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *