جمعه , 31 فروردین 1403 - 10:04 قبل از ظهر

قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ منبع درس آیین دادرسی کیفری نیست!

قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ منبع درس آیین دادرسی کیفری نیست!Reviewed by حمید انتظاری on Dec 8Rating: 5.0قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ منبع درس آیین دادرسی کیفری نیست!قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ منبع درس آیین دادرسی کیفری نیست!

قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ منبع درس آیین دادرسی کیفری نیست!

پس از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ۱۳۹۵ در روز دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ از سوی سازمان سنجش، درج توضیح در مورد درس آیین دادرسی کیفری در ردیف ۱۳ منابع درسی مجموعه حقوق، داوطلبان را شگفت زده کرد.

در توضیح درس ردیف ۱۳ مجموعه حقوق عبارت “توجه: قانون «آیین دادرسی کیفری» مصوب ۱۳۹۲/۱۲/۴ مجلس شورای اسلامی، منبع طرح سوال نیست” در دفترچه مذکور درج شده است، بر اساس این توضیح باید منظور تنظیم کنندگان دفترچه راهنمای ثبت نام را  قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوب ۱۳۷۸ به عنوان منبع طرح سوال درس آیین دادرسی کیفری در آزمون کارشناسی ارشد ۱۳۹۵ دانست !

در این میان اشکال بزرگ ناشی از نسخ صریح قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوب ۱۳۷۸ طبق مادۀ ۵۷۰ و ۶۹۹ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ از روز اول تیر ۱۳۹۴ است، و امتحان گرفتن یک قانون منسوخ  از داوطلبان آزمون تحصیلات تکمیلی رشته حقوق را باید حقیقتا یک شوخی و غیر قابل باور دانست.

مجبور هستیم درج این توضیح عجیب در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون را ناشی از اشتباه و سهو تنظیم کنندگان این دفترچه تلقی کنیم، با بررسی دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۴ (سال قبل) عین همین عبارت در توضیح درس ردیف ۱۳ به چشم می خورد، درج این توضیح در دفترچه آزمون سال گذشته با توجه به اجرایی نشدن قانون فعلی در آن رمان قابل قبول بود، و به نظر می رسد در جریان تنظیم دفترچه آزمون امسال بر اثر بی دقتی و سهو تنظیم کنندگان توضیح مزبور از دفترچه حذف نشده است.

نهایتا باید انتظار داشته باشیم در روزهای آتی سازمان سنجش این ایراد جدی را با صدور اطلاعیه ای اصلاح و مانع از نگرانی و سردرگمی داوطلبان آزمون بشود، و می توان با اطمینان به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۵ گفت که همچنان به مطالعه درس آیین دادرسی کیفری بر مبنای قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ ادامه بدهند.

درباره ی haqjoo

مطلب پیشنهادی

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاک

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاکReviewed by وحید on Apr 18Rating: 5.0اصلاحیه دفترچه آزمون استخدام …

یک دیدگاه

  1. من که حقیقتا متحیر شدم، چرا باید موادی که ديگه هيچ کاربردی نداره را خوب یاد بگیریم و بعد از نو بياييم قانون اصلی را یاد بگیریم؟
    مگه ميشه، مگه حالمون خرابه؟ این ديگه چه شوکی بود که به ما وارد کردند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *