سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403 - 11:35 بعد از ظهر

هفت چیز که مانع از دستیابی به موفقیت توسط شما می‌شوند

هفت چیز که مانع از دستیابی به موفقیت توسط شما می‌شوندReviewed by حمید انتظاری on Nov 5Rating: 5.0هفت چیز که مانع از دستیابی به موفقیت توسط شما می‌شوند

هفت چیز که مانع از دستیابی به موفقیت توسط شما می‌شوند
پس اگر می‌خواهید موفقیت را به چنگ بیاورید، بهتر است از هفت مورد زیر دوری کنید.

تعویق

معمولاً عبارت «بعداً آن را انجام می‌دهم» با «هیچ‌وقت آن را انجام نمی‌دهم» برابری می‌کند و البته این هدف پنهان از به تعویق انداختن کارها نیست. هیچ‌کدام از دوستان قدیمی، همکاران یا حتی سرنوشت به موفق نشدن شما کاری ندارند؛ به‌جز عادت قدیمی به تعویق انداختن که خودتان انجامش می‌دهید. به تعویق انداختن نه‌فقط زمانی که در اختیار دارید بلکه سلامتی، سرنوشت، زندگی و موفقیت شما را به یغما می‌برد. اگر زندگی خود را با به تعویق انداختن ادامه دهید، کارهای دیگر مثل باشگاه رفتن و سالم غذا خوردن، شروع کردن کسب‌وکار خودتان، یادگرفتن مبحث موردنظر یا حتی نوشتن کتابی که می‌خواستید را هم به بعداً که دقیقاً معلوم نیست کی فرا برسد، موکول می‌کنید.

اگر همین امروز به تعویق انداختن را کنار نگذارید، محکومید که تا ابد با آن به زندگی ادامه دهید و ناموفق باقی بمانید. هیچ‌گاه نمی‌توان به تعویق انداختن و موفقیت را باهم داشت. جایی که تعویق باشد، موفقیت نخواهد بود. اگر بیل گیتس مایکروسافت را به تعویق می‌انداخت، امروز میلیاردر نبود. به‌جای به تعویق انداختن ایده‌ی میلیون دلاری خود، همین حالا آغازش کنید!

ترس از شکست

اگر نگران شکست خوردن خود هستید، پس هنوز برای موفق شدن آماده نشده‌اید. اگر از تلاش خود دست برندارید و هرچه بیشتر شکست بخورید، در حقیقت به موفقیت نزدیک‌تر شده‌اید. شکست یک معلم است و به شما مشکل را نشان می‌دهد و اگر اجازه بدهید، به شما انگیزه می‌دهد تا راه‌هایی را که موفقیت ختم می‌شوند پیدا کنید. افراد ناموفق با شکست خوردن فلج می‌شوند؛ از ادامه راه منصرف می‌شوند و بی‌حرکت باقی می‌مانند. اگر می‌خواهید به موفقیت دست پیدا کنید، باید ترس از شکست را کنار بگذارید.

شاید افرادی که از شدت ترس فلج می‌شوند، ایده فوق‌العاده‌ای برای شروع یک پروژه هم داشته باشند، اما اکثر افراد به شدت از شکست می‌ترسند و ایده خود را آغاز هم نمی‌کنند؛ اما به جای ترسیدن از صدای درونی‌تان که با شما از شکست سخن می‌گوید، از خود بپرسید که اگر موفق شوم چه اتفاقی می‌افتد؟

پایان راه نه شکست، بلکه منصرف شدن است! مقاوم باشید.

جهل

جهان پیوسته تغییر می‌کند. اگر اطلاعات جدید کسب نکنید، دانشی منسوخ‌شده و بی‌استفاده خواهید داشت. علم قدرت است و یادگیری بعد از مدرسه به پایان نمی‌رسد. در هر زمینه‌ای که باشید، باید پیوسته اطلاعات جدید بیاموزید و خود را به‌روز نگه دارید. افراد موفق عادت دارند که چیزهای جدید را بیاموزند. اگر می‌بینید که مدام در کاری شکست می‌خورید، خودتان را قانع نکنید که پیروزی در راه است. نه! از خود صادقانه بپرسید که آیا این شکست‌ها از جهل و ناآگاهی خودتان ناشی می‌شود؟ اگر می‌خواهید یک کافی‌شاپ داشته باشید اما هیچ‌چیز درباره قهوه نمی‌دانید، هیچ میزانی از اراده و پشتکار شما را در نیل به موفقیت یاری نخواهد کرد.

دنبال کردن مداوم رؤیاهایتان در جهل و اطلاعات ناکافی، باعث شکست خوردن پیوسته شما خواهد شد. زمان پیدا کنید و اول در مورد خواسته خود یاد بگیرید. در هر زمینه‌ای که می‌خواهید تلاش و کوشش خود را به کار بگیرید، 90 درصد زمانی که در اختیار دارید را به یادگیری درباره هدف بپردازید. هیچ کاری را بدون یادگیری اولیه شروع نکنید. وارد کسب‌وکاری نشوید که درباره آن اطلاعی ندارید.

کمبود هدف

هرکس برای شما برنامه‌ای دارد. تلویزیون برای شما برنامه‌ای در نظر گرفته است، می‌داند که شما به افزایش درآمدش در سال جاری کمک خواهید کرد. از صاحب‌خانه گرفته تا سوپرمارکتی که از آن خرید می‌کنید و رئیستان هم برای شما برنامه‌ای در نظر گرفته‌اند. مارک زاکربرگ هم برای شما برنامه‌ای دارد؛ او می‌داند که به فیس‌بوک می‌روید و در گسترش شرکتش به او کمک خواهید کرد. هرکس برای شما برنامه‌ای دارد به‌جز خودتان!

اگر می‌خواهید که موفق باشید، باید برای خودتان برنامه‌ای در نظر بگیرید. اگر برای موفقیت خود برنامه‌ریزی نکنید به صورت غیرمستقیم برای شکست برنامه ریخته‌اید. هرروزی که از خواب بیدار می‌شوید، باید بدانید که دقیقاً برای چه کاری از تخت خواب بلند شده‌اید. باید برای زندگی خود هدف و برنامه داشته باشید. افراد موفق برای زندگی خود برنامه‌ریزی می‌کنند، بودجه‌ای در نظر می‌گیرند و آرزوها و آرمان‌هایی دارند. برای کسب موفقیت در زندگی، باید برنامه‌ای خوب داشته باشید و مسیرتان را مشخص کنید.

کمبود شهامت

شهامت نه به معنی نداشتن ترس، بلکه توانایی عمل کردن علی‌رغم شرایط است. برای موفق بودن و رسیدن به آرزوها، باید شهامت مواجه‌شدن با موانع را داشت. شهامت به معنی داشتن اعتمادبه‌نفس جهت گرفتن تصمیم‌های جسورانه در زمان طوفان است. شهامت به معنی انجام دادن باایمان کارها و انتظار داشتن نتایج خوب بی‌توجه شرایط حاکم است. همیشه می‌توان بهانه‌ای برای انجام نشدن کارها پیدا کرد، اما افراد شجاع کارهای مختلف را انجام‌شدنی می‌دانند و سرانجام راهی برای انجام دادنشان پیدا خواهند کرد. آن‌ها اجازه نمی‌دهند که احساس ترس و تهدید، بر کارها و تصمیماتشان تأثیر بگذارد. آن‌ها بر نتیجه تمرکز می‌کنند.

پیدا کردن اشتباهات

دیدن مشکلات اشکالی ندارد اما اگر می‌خواهید موفق شوید، کار خود را با دیدن این مشکلات به پایان نرسانید. به جای غر زدن درباره مشکل، بر پیدا کردن راهی برای حل آن تمرکز کنید.

افراد موفق حل‌کننده مشکلات هستند. به جای اینکه درباره بارش باران غر بزنند، چتر را اختراع می‌کنند.

کمبود باور به خود

وقتی‌که برادران رایت به پدرشان اطلاع دادند که می‌خواهند هواپیما را اختراع کنند او پاسخ داد: اگر خدا می‌خواست که ما پرواز کنیم، برایمان بال قرار می‌داد.

به مهندسان گفته شده بود که ساخت سد Hoover امری غیرممکن است، ارتفاع آن زیاد است و آب زیادی وجود دارد که باید کنترل شود. به آن‌ها گفته شد که دیوانه هستند و اصلاً نباید برای انجام چنین کاری تلاش کنند.

وقتی‌که دانشمندان تصمیم به دیدن ماه گرفتند، بیشتر از نصف آمریکایی‌ها فکر کردند که این دانشمندان دیوانه هستند. مقالات روزنامه‌ها درباره غیرممکن بودن سفر به ماه نوشته می‌شد. حتی دیگر دانشمندان نیز از آن‌ها به خاطر ایمان به امکان‌پذیر بودن چنین کاری ایراد گرفتند و سعی داشتند آن‌ها را از تصمیم خود منصرف کنند.

برادران رایت بی‌توجه به نداشتن اعتمادبه‌نفس، به کار خود ادامه دادند. امروز تمام کسانی که در آن دوران به بازداشتن آن‌ها مبادرت می‌کردند، با لذت به اطراف جهان پرواز می‌کنند. دیدیم که سد هوور ساخته شد و زمانی که بشر برای اولین بار به ماه پا گذاشت، این قدم بزرگ برای همه مخابره شد تا انجام شدن آن را شاهد باشند.

هدف از گفتن مطالب بالا این بود که متوجه شوید تنها باید به خودتان ایمان داشته باشید. اجازه ندهید که دیگران شما را از رسیدن به رویایتان منصرف کنند و به شما بقبولانند که رسیدن به آن‌ها غیرممکن است. تنها چیزی که به آن نیاز دارید، باور کردن این است که شما به هر چیز که اراده کنید می‌رسید. الآن چه آرزویی دارید؟ چه کسی به شما می‌گوید که نمی‌توان به آن رسید؟ همین حالا به سراغش بروید و ثابت کنید که می‌توانید.

درباره ی haqjoo

مطلب پیشنهادی

۴ تکنیک تنفس برای خلاص شدن از استرس در ده دقیقه و حتی کمتر!

۴ تکنیک تنفس برای خلاص شدن از استرس در ده دقیقه و حتی کمتر!Reviewed by …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *