یکشنبه , 3 تیر 1403 - 8:47 بعد از ظهر

دکتر محمد حسن پور ، نخبه ای دانشگاهی که تبدیل به جوان ترین دادستان تاریخ استان تهران شد

دکتر محمد حسن پور ، نخبه ای دانشگاهی که تبدیل به جوان ترین دادستان تاریخ استان تهران شدReviewed by حق جو on Jun 9Rating: 5.0دکتر محمد حسن پور ، نخبه ای دانشگاهی که تبدیل به جوان ترین دادستان تاریخ استان تهران شددکتر محمد حسن پور ، نخبه ای دانشگاهی که تبدیل به جوان ترین دادستان تاریخ استان تهران شد با دکتر محمد حسن پور بیشتر آشنا شوید... آقای حسن پور از دیدار شما بسیار خوشحالیم؛ لطفا خودتان را معرفی کنید و مختصری درباره پیشینه تحصیلی و شغلی‌تان بفرمایید. با سلام بنده متولد یازده دی ماه ۱۳۷۰ هستم. بنده مهر ماه ۱۳۸۹ در مقطع لیسانس، در دانشگاه علوم قضایی به عنوان بورسیه و کارآموز قضایی پذیرفته شدم و تا کنون در همان دانشگاه مشغول مراحل پایانی تز دکتری خود هستم. در واقع بنده از مقطع کارشناسی تا دکتری را در دانشگاه علوم قضایی گذرانده ام.

دکتر محمد حسن پور ، نخبه ای دانشگاهی که تبدیل به جوان ترین دادستان تاریخ استان تهران شد

با دکتر محمد حسن پور بیشتر آشنا شوید…
آقای حسن پور از دیدار شما بسیار خوشحالیم؛ لطفا خودتان را معرفی کنید و مختصری درباره پیشینه تحصیلی و شغلی‌تان بفرمایید.
با سلام بنده متولد یازده دی ماه ۱۳۷۰ هستم. بنده مهر ماه ۱۳۸۹ در مقطع لیسانس، در دانشگاه علوم قضایی به عنوان بورسیه و کارآموز قضایی پذیرفته شدم و تا کنون در همان دانشگاه مشغول مراحل پایانی تز دکتری خود هستم. در واقع بنده از مقطع کارشناسی تا دکتری را در دانشگاه علوم قضایی گذرانده ام.

چرا دانشگاه علوم قضایی؟ با توجه به رتبه شما در مقطع دکتری، شما امکان حضور در دانشگاه هایی همچون دانشگاه تهران و شهید بهشتی داشتید.

ابتدای ورودم در مقطع لیسانس در دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شدم اما به دلیل تشویق خانواده و علاقه خودم به تصدی شغل قضاوت انصراف دادم و وارد دانشگاه علوم قضایی شدم و در مقاطع ارشد و دکتری با توجه به درک بیشتر دانشجویانی که قاضی هستند در این دانشگاه و تخصصی بودن دانشگاه مذکور و همچنین شناختم از اساتید، در انتخاب رشته، آنجا را به عنوان اولویت اول انتخاب کردم. مضافاً اینکه به نظرم بهترین دانشگاه تخصصی حقوق و قضاوت در کشور دانشگاه علوم قضایی است و خروجی دانشگاه هم همین را نشان می دهد.

در آزمون دکتری سال 1401 موفق به کسب چه رتبه ای شدید؟
بنده رتبه ده آزمون دکتری جزا و جرم شناسی سال ۱۴۰۱ بودم البته دروس تخصصی را با اختلاف از رتبه اول بیشتر زدم اما استعداد تحصیلی و زبان را دست کم گرفته بودم.

یعنی در زبان انگلیسی ضعیف هستید؟
خیر، اتفاقاً بنده به زبان انگلیسی و همچنین زبان عربی تقریباً تسلط کامل دارم و لکن همانطور که عرض کردم، گمان می کردم که با اختلاف نفر اول می شوم و همین باعث شد که علی رغم اول بودن در دروس تخصصی، رتبه اول را از دست بدهم.

چه جالب! با توجه به مشغله حضرتعالی و مسئولیت های قضایی آیا کسب رتبه های برتر و یادگیری زبان های خارجی ممکن است؟
به نظرم این دو منافاتی با هم ندارند بلکه باید با هم تقارن داشته باشند چراکه هرکدام مکمل و به نوعی تنظیم کننده دیگری است. به نظرم، قاضی که اهل مطالعه نباشد موفق نیست و افراد دانشگاهی هم تا کار عملی انجام ندهند، نمی توانند به فهم عمیقی از حقوق برسند.

درست است که شما جوان ترین دادستان استان تهران از ابتدا تاکنون بوده اید؟
خوشبختانه یا متاسفانه(با لبخند) درست است. بنده هم اکنون ۳۲ سال سن دارم و در سن ۲۳ سالگی شروع به کار قضایی نموده و در سن ۲۹ سالگی به عنوان دادستان شهرستان پاکدشت منصوب شدم.

آیا فعالیت علمی از قبیل چاپ مقالات یا کتاب داشته اید؟
البته کثرت کار و درگیری ذهنی شغل قضایی خصوصاً دادستان بسیار زیاد است، اما هرطور شده اجازه نمی دهم که این موضوع باعث دوری بنده از علم شود و به صورت محدود در دانشگاه و همچنین در دوره های کارآموزی قضایی تدریس میکنم و دو کتاب هم قبل از این در زمینه جزای عمومی و آیین دادرسی کیفری با همکاری دوست خوبم آقای دکتر خلیل زاده چاپ کرده ام و یک کتاب هم در زمینه آیین دادرسی کیفری در حال چاپ دارم و البته سه مقاله در آستانه چاپ هم دارم.
همچنین، برخی اوقات هم از سوی آموزش قوه قضاییه جهت تدریس به ضابطین یا همکاران قضایی تازه کار معرفی می شوم.

کمی سخت به نظر می رسد! تا کی می توانید اینگونه ادامه دهید؟
تازه شروع کرده ام(با خنده) لطف خداوند و داشتن علاقه و کمی هم پشتکار مشکلات را راحت تر می کند.
از مصاحبت با شما واقع لذت بردیم،انشاالله که همیشه موفق باشید.

درباره ی haqjoo

مطلب پیشنهادی

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاک

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاکReviewed by وحید on Apr 18Rating: 5.0اصلاحیه دفترچه آزمون استخدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *