شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 10:55 قبل از ظهر

مصاحبه با رتبه یک آزمون وکالت 1400 مرکز وکلای قوه قضاییه

مصاحبه با رتبه یک آزمون وکالت 1400 مرکز وکلای قوه قضاییهReviewed by وحید انتظاری on Mar 22Rating: 4.5مصاحبه با رتبه یک آزمون وکالت 1400 مرکز وکلای قوه قضاییهلطفا یک بیوگرافی مختصر از خودتان و سوابق تحصیلی بفرمایید: من حامد پرویزی هستم متولد ۱۳۷۵ ،در کنکور سراسری سال ۹۳ حائز رتبه ۷۲۸ شدم و دوران کارشناسی خود را در دانشگاه بین المللی امام خمینی در رشته فقه و حقوق گذراندم و در سال 97 با معدل ۱۸/۴۵ فارغ التحصیلی شدم و در سال ۹۸ عازم خدمت مقدس سربازی شدم. آقای پرویزی از چه زمانی مطالعه را شروع کردید؟

مصاحبه با رتبه یک آزمون وکالت 1400 مرکز وکلای قوه قضاییه

لطفا یک بیوگرافی مختصر از خودتان و سوابق تحصیلی بفرمایید:

من حامد پرویزی هستم متولد ۱۳۷۵ ،در کنکور سراسری سال ۹۳ حائز رتبه ۷۲۸ شدم و دوران کارشناسی خود را در دانشگاه بین المللی امام خمینی در رشته فقه و حقوق گذراندم و در سال 97 با معدل ۱۸/۴۵ فارغ التحصیلی شدم و در سال ۹۸ عازم خدمت مقدس سربازی شدم.

آقای پرویزی از چه زمانی مطالعه را شروع کردید؟

من بعد از اتمام خدمت سربازی در تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ و بعد از کمی استراحت جسمی و ذهنی در تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۱ به طور جدی شروع به مطالعه نمودم.

چقدر برای انتخاب منابع و تعیین برنامه مطالعه وقت صرف نمودید تا به رتبه یک تهران برسید؟ و منابع مطالعاتی خود را بفرمایید.

بنده در حین تحصیل در دوران کارشناسی بسیار پیگیر منابع بودم و مصاحبه های رتبه های برتر وکالت را رصد میکردم و در این راه تجربه های زیادی کسب نمودم و سرانجام به یک دسته بندی رسیدم که به شرح ذیل می باشد:

منابع من:

مدنی: دو جلدی استاد توکلی + تست جرعه نوش
آدم: تک جلدی مختصر  دکتر توکلی+تست ساده ساز فرحناکیان
تجارت: جزوه بسیار شیوا و روان دکتر تحریری +  کتاب دکتر معتمدی+تست دکتر قربانی(کتاب خوبی نبود)
جزا: احمد غفوری و تست احمد غفوری
آدک:دکترخالقی+احمد غفوری+تست  احمد غفوری
متون فقه:جزوه ملا کریمی
اساسی: کتاب دکتر مظاهر نامدار
ثبت:جزوه ملاکریمی+ جزوه ستاری

برای مدیریت زمان و استرس چه راهکاری داشتید؟ از شیوه برگزاری آزمون و سوالات راضی بودید؟

من قبل از آزمون بسیار برنامه ریزی کرده بودم که از چه درسی شروع کنم و برای هر درس چقدر باید وقت بزارم به طور مثال سوالات طولانی رو اصلا نمیخوندم چون هم وقتگیر بود و هم استرس زا و بعد از اتمام سوالات یک درس دوباره به سراغ این سوالات میرفتم.

در مورد استرس اگر بگم نداشتم که دروغ گفتم و امر طبیعی بود ولی به خودم ایمان داشتم و از بعد روانی آماده هر نوع سوالی بودم با هر درجه سختی و این رویکرد استرسم رو به طرز قابل توجهی کاهش میداد.

در مورد سوالات بگم که سوالات دروس آدم و آدک و تجارت بسیار من رو شکه کرده بود فکر نمی کردم اینقدر سخت طراحی بشه به نظر من حتی از سوالات کانون وکلا هم سختر بود و دواطلب رو به چالش می کشید و من اول از همه با توجه به تسلطی که در ادک داشتم با این درس شروع کردم ولی درصدی که می‌خواستم نشد در کل این طرز فکر که سوالات مرکز وکلا راحته و به پای سوالات کانون نمیرسه کاملا غلطه و اگر یک مقایسه ای بکنیم می‌فهمیم امسال واقعا رویکرد طراحان محترم کاملا فرق داشت در کل سطح سوالات خوب بود.

برای کسب درصد 100 در درس متون فقه چقدر تلاش کرده بودید؟

من قبل از اینکه وارد جلسه امتحان بشم برای کسب درصد ۱۰۰ در سه درس فقه و اساسی و ثبت وارد جلسه شدم و کاملا هم خوب خوانده بودم و تونستم در فقه تسلط کافی پیدا کنم و افسوس که در درس حقوق اساسی با بی دقتی بین دو گزینه شک کردم و پاسخ غلط رو انتخاب کردم و ثبت دو سوال غلط جواب دادم. در کل برای  این سه درس سرمایه گذاری برای درصد ۱۰۰ داشتم و هر روز یک ساعت میخواندم.

چه درسی موقع مطالعه یا سر جلسه آزمون برای شما چالش برانگیز بود و چطور آن را مدیریت کردید؟

مطمئنا آدم و بعد آدک کاملا من رو شوکه کرده بود ولی خب من خودم رو کاملا آماده کرده بودم برای هر سطح سوالی و این باعث شد من تمرکزم رو از دست ندهم و ناامید نشوم.

توصیه شما به داوطلبین آزمون وکالت چیست؟

بنده در هیچ موسسه ای شرکت نکردم و تحت نظر مشاوری نبودم و هرآنچه بوده زحمت و تلاش خودم بوده، از همین جا به همه داوطلبان عزیز توصیه میکنم آزمون وکالت راه میانبری ندارد باید فقط تلاش مضاعف همراه با برنامه ریزی دقیق داشت و اصلا نیازی به کلاس و موسسه ای نمی باشد.

با آرزوی موفقیت برای همه داوطلبان عزیز

کارنامه رتبه یک وکالت
کارنامه رتبه یک وکالت

مصاحبه با رتبه یک آزمون وکالت 1400 مرکز وکلای قوه قضاییه

 

درباره ی haqjoo

مطلب پیشنهادی

ثبت‌نام آزمون وکالت ۹۶ آغاز شد

آیین‌نامه تعرفه حق‌الوکاله، حق‌المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری

آیین‌نامه تعرفه حق‌الوکاله، حق‌المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *