جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 3:17 بعد از ظهر

تلاش برای جذب قاضی بومی در مناطق محروم کرمان

تلاش برای جذب قاضی بومی در مناطق محروم کرمانReviewed by حق جو on May 1Rating: 4.5تلاش برای جذب قاضی بومی در مناطق محروم کرمانرییس کل دادگستری استان کرمان، رویکرد دستگاه قضایی استان را جذب قاضی بومی برای مناطق محروم بیان کرد و گفت: از دانش آموختگان مناطق محروم برای تکمیل کادر قضایی و اداری همان مناطق استفاده خواهد شد.

تلاش برای جذب قاضی بومی در مناطق محروم کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان، رویکرد دستگاه قضایی استان را جذب قاضی بومی برای مناطق محروم بیان کرد و گفت: از دانش آموختگان مناطق محروم برای تکمیل کادر قضایی و اداری همان مناطق استفاده خواهد شد.

یدالله موحد بیان کرد: ارایه و توسعه خدمات قضایی در مناطق جنوب و محروم استان کرمان یکی از دغدغه‌های مدیریت دادگستری استان است و اقدامات خوبی از سوی قوه‌قضاییه برای توسعه دستگاه قضایی در مناطق محروم و جنوب و شرق استان در حال انجام است. وی بر بهره‌مندی از ظرفیت سران طوایف، ریش‌سفیدان و روحانیت در صلح و سازش دعاوی و اختلافات خانوادگی در مناطق جنوب و شرق استان کرمان تاکید کرد و گفت: ۵۸ درصد پرونده‌های قابل مصالحه در شوراهای حل اختلاف شهرستان قلعه‌گنج به صلح و سازش منجر شده است. رییس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد: طی ۹ ماه سال جاری یک‌هزار و ۷۱۲ فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف شهرستان قلعه گنج شده است. وی افزود: از این تعداد پرونده یک‌هزار و ۱۵۵ فقره پرونده قابل صلح و سازش به شعب شوراهای حل اختلاف قلعه گنج وارد و ۶۶۵ پرونده با صلح و سازش مختومه شده است. موحد با اشاره به اینکه یکی از وظایف حاکمیت، استقرار امنیت و عدالت است، تصریح کرد: دستگاه قضایی با تمامی توان در جهت تحقق عدالت و امنیت در جامعه تلاش و با‌کسانی که امنیت و آرامش مردم را بر هم می‌زنند با قاطعیت و جدیت برخورد می‌کند. وی امنیت را بستر و زیرساخت اقدامات فرهنگی و اقتصادی در جامعه دانست و گفت: سیستم قضایی با دقت مباحث امنیتی را رصد می‌کند و اجازه نخواهیم داد افراد شرور احساس آرامش کنند. رییس کل دادگستری استان کرمان در مورد احداث ساختمان جدید دادگستری شهرستان قلعه‌گنج هم گفت: این بنا در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۸۰۰ متر مربع و با اعتبار ۷ میلیارد ریال احداث می‌شود‎.
وی اظهار کرد: این ساختمان با ۷۰۰ متر مربع زیربنا در ۲ طبقه و از محل اعتبارات قوه قضاییه احداث می‌شود و زمین توسط خیری از همین شهرستان اهدا شده و قرارگاه جهاد نصر کرمان هم ساخت آن را به عهده دارد که تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

درباره ی haqjoo

مطلب پیشنهادی

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاک

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاکReviewed by وحید on Apr 18Rating: 5.0اصلاحیه دفترچه آزمون استخدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *