یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403 - 3:10 بعد از ظهر

عزم ملی برای از بین بردن زمینه‌های وقوع جرم

عزم ملی برای از بین بردن زمینه‌های وقوع جرمReviewed by haqjoo on Oct 21Rating: 4.5عزم ملی برای از بین بردن زمینه‌های وقوع جرمرییس سازمان زندان‌ها با تاکید بر ضرورت همکاری قوا در کاهش وقوع جرایم، اظهار کرد: تا زمانی که یک عزم ملی در زمینه از بین بردن زمینه‌های وقوع جرم ایجاد نشود شاهد ورود افراد به زندان‌ها نیز خواهیم بود.

عزم ملی برای از بین بردن زمینه‌های وقوع جرم

رییس سازمان زندان‌ها با تاکید بر ضرورت همکاری قوا در کاهش وقوع جرایم، اظهار کرد: تا زمانی که یک عزم ملی در زمینه از بین بردن زمینه‌های وقوع جرم ایجاد نشود شاهد ورود افراد به زندان‌ها نیز خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان زندان‌ها، دکتر اصغر جهانگیر در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های آذربایجان شرقی  ضمن بیان اینکه حضور و فعالیت در عرصه زندان‌ها چیزی جز عشق به انسان‌ها و جهاد فی سبیل‌الله نیست، به وضعیت زندان‌های کشور اشاره و عنوان کرد: در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در زندان‌های کشور صورت گرفته است اما باید این روند ادامه یابد.
وی افزود: استان آذربایجان شرقی نیازمند اعتبار لازم برای ساخت زندان‌های جدید جهت انتقال زندان‌های فعلی به خارج از شهر‌ها است.
جهانگیر با تاکید مجدد بر کاهش جمعیت کیفری گفت: زندانی شدن هر فردی موجب بروز مشکلات عدیده در خانواده وی خواهد بود و در نتیجه تمام تلاش ما بر این است که کسی وارد زندان‌ها نشود.
رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: بخشنامه‌ای که در پی تاکید مقام معظم رهبری بر ساماندهی وضعیت زندانیان از سوی ریاست محترم قوه قضاییه صادر شده، فصل جدیدی را در حوزه زندان‌ها آغاز کرده است که امیدوارم به بهترین نحو اجرا شود.
وی با تاکید بر ضرورت کاهش جمعیت زندان‌ها گفت: حتی حضور یک روزه در زندان می‌تواند تبعات منفی بر خانواده زندانی در پی داشته باشد.
رییس سازمان زندان‌ها در ادامه اظهارات خود ضمن بیان اینکه آمار‌های موجود در زندان‌ها بویژه در حوزه سوادآموزی و اشتغال نشان‌دهنده ضرورت بازنگری در خصوص آموزش و پرورش و همچنین رفع معضل بیکاری در جامعه است، یادآور شد: تا زمانی که یک عزم ملی در زمینه از بین بردن زمینه‌های وقوع جرم ایجاد نشود شاهد ورود افراد به زندان‌ها نیز خواهیم بود.
رییس سازمان زندان‌ها در خصوص تغییر مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان شرقی گفت: تغییرات مدیریتی موجب ایجاد ظرفیت‌های جدید و نگاه تازه مدیریتی می‌شود.
در این مراسم خشایار جمشیدی به عنوان مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان شرقی منصوب و از خدمات علی‌اکبر بنی‌هاشمی مدیر‌کل سابق استان قدردانی شد.

ضرورت اتمام پروژه زندان تبریز
رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به ضرورت اتمام پروژه زندان تبریز گفت: ساخت زندان‌های جدید به منزله افزایش زندانیان نیست بلکه این امر یک ضرورت برای ارتقای سطح استاندارد‌ها و تعطیلی زندان‌های فرسوده است. جهانگیر در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی گفت: بالا‌ترین نرخ فراوانی جرم مربوط به زندانیان موادمخدر است که بیش از نیمی از زندانیان کشور را تشکیل می‌دهند.
وی افزود: زندان و زندانی بازتاب مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد که ضروری است برای حل مشکلات زندان‌ها در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اقتصادی توجه داشته باشیم. جهانگیر اظهار کرد: شرایطی که در استان آذربایجان شرقی پیش آمده و همدلی و همکاری خوب مسئولان قضایی و اجرایی این استان فرصت مناسبی را پیش آورده است که باید آن را برای خدمت بیشتر به مردم مغتنم بشماریم.
رییس سازمان زندان‌ها همچنین با اشاره به ضرورت اتمام پروژه زندان تبریز گفت: ساخت زندان‌های جدید به منزله افزایش زندانیان نیست بلکه این امر یک ضرورت برای ارتقا سطح استاندارد‌ها و تعطیلی زندان‌های فرسوده است.
وی افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری نظام قضایی کشور در صدد کاهش جمعیت کیفری و توسعه خدمات اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها و ساماندهی وضعیت زندانیان است. رییس سازمان زندان‌ها اضافه کرد: بالا‌ترین نرخ فراوانی جرم مربوط به زندانیان موادمخدر است که بیش از نیمی از زندانیان کشور را تشکیل می‌دهند.

بازدید رییس سازمان زندان‌ها از زندان مرکزی تبریز
جهانگیر همچنین در ادامه سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی از زندان مرکزی تبریز بازدید و با تعدادی از زندانیان به گفتگو پرداخت. در این بازدید که رییس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی و دادستان تبریز هم حضور داشتند، به سوالات و مشکلات قضایی زندانیان رسیدگی شد.
رییس سازمان زندان‌ها در این بازدید از قسمت‌های مختلف زندان از جمله محل اسکان زندانیان، کارگاه‌های حرفه‌آموزی و اشتغال، قسمت قرنطینه و مراکز طبخ غذا و نان بازدید کرد.

درباره ی haqjoo

مطلب پیشنهادی

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاک

استخدام سازمان ثبت اسناد و املاکReviewed by وحید on Apr 18Rating: 5.0اصلاحیه دفترچه آزمون استخدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *